רנו חשפה בסיאול תמונות ומפרטים ראשונים של המכונית החשמלית העתידית של אגסי

המכונית תשמש כבסיס למשפחתית של "בטר פלייס" ; מהמפרטים עולה שזוהי מכונית גדולה מאד, שמתקרבת במידותיה למאזדה 6 ; בינתיים נחתו בארץ רכבי הדגמה חשמליים ראשונים על בסיס SUV של ניסן

חברת רנו-סמסונג, השלוחה הקוריאנית של רנו , חשפה בתערוכת סיאול תמונות ומפרטים ראשונים של מכונית הסדאן העתידית שלה, שתשמש כבסיס למכונית החשמלית הסדרתית של "בטר פלייס" המוחזקת על ידי החברה לישראל . המכונית תימכר בקוריאה תחת השם SM3 אולם היא זהה כמעט בעיצובה, פרט לעיצוב החרטום, לרנו מגאן סדאן החדשה, שתשווק באירופה תחת השם "FLUENCE".

מהמפרטים שפורסמו עולה שזוהי מכונית גדולה מאד, שמתקרבת במידותיה למאזדה 6. אורכה 4.61 מ', כ-11 ס"מ יותר מהמגאן-סדאן הנוכחית, רוחבה 1.81 מ', כ-10 ס"מ יותר, וגובהה 1.48 מ' מ', תוספת של 4 ס"מ.

רנו חשמלית מגאן

בענף אומרים כי הממדים המוגדלים נועדו בין השאר כדי לאפשר התקנה של סוללות גדולות ומתקן להחלפה מהירה שלהם בדגם החשמלי העתידי, ועדיין להותיר מקום למטען. גרסת הבנזין האירופאית של המגאן-סדאן החדשה, על בסיס ה-SM3, צפויה להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה ואילו הגרסה החשמלית שלה צפויה לנחות כאן בשיווק סדיר לקראת 2011, כאשר צי הדגמה ראשון יגיע ב-2010. כל הגרסאות פותחו במסגרת פרוייקט L28 של רנו והן יגיעו לישראל מטורקיה.

במקביל נחתו לאחרונה בארץ לאחרונה שתי מכוניות ניסוי חשמליות חדשות שייבאה "בטר פלייס" לישראל לצורך הדגמה ללקוחות. המכוניות הורכבו על בסיס הניסן "ROUGE" הגרסה האמריקנית של הניסן "קאשקאי האירופאית". למכוניות הללו אין רלוונטיות ישירה למכוניות שיימכרו בארץ והן הורכבו בסדנה פרטית בארצות הבריטית. ככל הידוע גם אין להן כרגע אישור לנוע על הכביש.

בטר פלייס