ניסיון פיגוע בדרום: מחבלת פתחה באש לעבר שוטרי מג"ב; השוטרים השיבו אש והרגו אותה

המחבלת הגיעה לצומת שוקת סמוך לשעה 14:00 והחלה לירות באקדח ; חבלני משטרה בדקו את הגופה, ולא נמצאו עליה חומרי נפץ ; לא ידוע על נפגעים בקרב השוטרים ; מפקד מג"ב: "עירנותם, מקצועיותם ורמת הלחימה של הלוחמים מנעו פיגוע ואבידות בנפש"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

ניסיון פיגוע ירי בצומת שוקת שבדרום: מחבלת הגיעה סמוך לשעה 14:00 בצהריים לצומת, שלפה אקדח 9 מ"מ - ופתחה באש לעבר עמדת הש"ג של בסיס מג"ב הסמוך לצומת, מטווח של כמה עשרות מטרים.

השוטר שניצב בעמדת הש"ג תפס מחסה, וחבריו השוטרים ביצעו איגוף והשיבו אש לעבר המחבלת מכיוון אחר. המחבלת נהרגה במקום. חבלני משטרה בסיוע רובוט משטרתי בדקו את הגופה, ומצאו שהיא לא נשאה עליה חומרי נפץ. לא ידוע על נפגעים כלשהם בקרב השוטרים או אזרחים במקום.

בשלב זה גופת המחבלת עדיין בבדיקה וזהותה עדיין לא ידועה. לפי הערכה ראשונית של כוחות הביטחון, המחבלת הגיעה מאיזור הכפרים הפלסטיניים שבדרום הר חברון, איזור שבו אין גדר הפרדה. לדברי הלוחמים במקום, המחבלת לבשה גלביה והסתירה את פניה ברעלה, לבוש בדואי אופייני באיזור, ולכן הם לא חשדו בה בתחילה.

בתום התיחקור הראשוני של הלוחמים שהיו מעורבים בהריגת המחבלת, שיבח מפקד מג"ב, ניצב ישראל יצחק, את השוטרים על תגובתם המהירה. לדברי מפקד מג"ב, "עירנותם, מקצועיותם ורמת הלחימה שהפגינו הלוחמים מנעו פיגוע ואבידות בנפש".

כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום והקימו מחסומים כדי ללכוד סייענים של המחבלת - במידה והיא לא פעלה לבד. חקירת כוחות הביטחון נמצאת בעיצומה. הכבישים הסמוכים לצומת שוקת נסגרו לתנועה, והנהגים מתבקשים לנסוע בדרכים עוקפות.

מוקדם יותר היום, הרגו חיילי צה"ל שני חמושים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. כוח של חיילי גולני שזיהה את החמושים חצה את הגדר וירה בהם. ככל הנראה, הם התכוונו להניח מטענים על הגדר כדי לפגוע בכוחות צה"ל.