דלתא גליל השלימה את רכישת מפעל הגרביים של גיבור ספורט: כל עובדי המפעל יפוטרו

מעריכה כי תהפוך לספק מרכזי של נייקי בתחום הגרביים וכי המכירות השנתיות לנייקי יסתכמו בכ-90 מיליון שקל - פי 2 מאשר כיום ; תמורת הרכישה - 23.5 מיליון שקל ; 60 עובדים יועסקו לתקופה נוספת של חצי שנה עד שנה

דלתא גליל השלימה את רכישת מפעל הגרביים של גיבור ספורט, בעסקה שכוללת את רכישת הנכסים (מכונות וציוד סריגה, החזקות בחברות הבנות בטורקיה ובירדן, מלאי וחלק מפעילות גיבור ספורט בתחום הגרביים (גיבור ספורט Active Wear), לרבות הסכמי ההתקשרויות עם לקוחותיה.

העסקה כוללת את ציוד המפעל, אשר צפוי להיות מפוזר במפעליה של דלתא ברחבי העולם, לרבות במפעל בכרמיאל. תמורת הרכישה מסתכמת בכ-23.5 מיליון שקל, ובנוסף, רוכשת דלתא גם מלאים של גיבור ספורט תמורת כ-10 מיליון שקל נוספים, בכפוף למתווה העסקה.

החברה שבשליטת אייזיק דבח (53.8%), צופה הכפלה של המכירות לנייקי . דלתא מעריכה כי תהפוך לספק מרכזי של נייקי בתחום הגרביים וכי המכירות השנתיות לחברה האמריקנית יסתכמו בכ-90 מיליון שקל.

מכירות דלתא בתחום הגרביים הסתכמו בכ-106 מיליון דולר בשנת 2008 והן היוו כ-17% מהמכירות הכוללות של החברה. מוצרי הגרביים של החברה לנשים, גברים וילדים משווקים למותגי בית של רשתות קמעונאיות, למותגים מובילים באירופה וארה"ב, דוגמת נייקי וכן במסגרת זכיינות של שמות מותג.

עובדי המפעל יפוטרו

נציין, כי בכפוף לתנאי העסקה, צפויים פיטורם של כל עובדי המפעל. הפיטורים מהווים מכה קשה לעיר קריית שמונה בה ממוקם המפעל ולגליל העליון כולו, שסובל מגל של פיטורים ושל סגירת מפעלים - שהסיפור הידוע מביניהם הוא זה של מפעל פרי הגליל בחצור הגלילית.

עם זאת, דלתא גליל תעסיק 60 עובדים מעובדי מפעל גיבור ספורט לתקופה נוספת של חצי-שנה עד שנה, בהתאם למתווה העסקה. הערכה היא כי סמוך למועד השלמת העסקה נותרו במפעל למעלה מ-100 עובדים. מרכז ההשקעות התנגד בעבר לרכישת גיבור ספורט על ידי דלתא, כיוון שהיא קיבלה בעבר מהמדינה מענק של 7 מיליון שקל תמורת העסקת 27 עובדים נוספים. גם הסכמתו של בנק לאומי נדרשה לעסקה - לצורך הסרת השעבודים הקיימים לטובתו על הנכסים.

עו"ד שמואל חמו ממשרד שבולת טיפל בעסקה מטעם דלתא, ועו"ד יוני שניידמן ממשרד סאמט מטעם גבור ספורט. מניות דלתא גליל נסחרות בבורסה בתל-אביב ומעבר לדלפק, ברשימת ה-Pink Sheets, בוול סטריט במקביל. שווי השוק של החברה הוא 120.8 מיליון שקל, לאחר שהמניה טיפסה מתחילת 2009 ב-35.9% בבורסה המקומית.

דלתאדלתא