במסגרת מיזוג אסם ומטרנה: קן חייבה את נסטלה לוותר על זכותה להפצת דייסות גרבר

הממונה על ההגבלים אישרה את המיזוג בו רכשה אסם-נסטלה 51% ממטרנה תמורת 250 מיליון שקל, אך הטילה תנאים למניעת פגיעה בתחרות ; תחום נוסף בו הוטלו מגבלות על אסם-נסטלה הוא מוצרי המזון לבעלי-חיים

הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, חייבה את נסטלה לוותר על זכותה להפצת מוצרי דייסות גרבר, במסגרת תנאים שהטילה על מיזוג אסם-נסטלה עם מטרנה. הממונה אישרה את המיזוג, בו רכשה אסם-נסטלה 51% ממטרנה תמורת 250 מיליון שקל, אך הטילה תנאים למניעת פגיעה בתחרות.

הממונה מציינת כי אסם-נסטלה לא היתה יכולה להיכנס כמתחרה עצמאית לתחום תחליפי חלב לתינוקות, בשל נושא הכשרות. על רקע זה אישרה המונה על המיזוג, אך קבעה לו תנאים מגבילים.

הממונה מצאה כי בתחום הדייסות בו פועלת מטרנה, יש חשש כי המיזוג יפגע במתחרה הפוטנציאלי גרבר וכן יגביר את הריכוזיות בשוק. בשל כך חייבה קן את נסטלה להעביר את זכות הפצת מוצרי הדייסות גרבר לצד ג'.

הממונה קבעה כי המפיץ יקבע את מגוון מוצרי הדייסות במותגי גרבר אותם ישווק וכן את מחיריהם, באופן עצמאי ובלתי תלוי בנסטלה.

תחום נוסף בו הוטלו מגבלות הינו תחום מוצרי המזון לבעלי-חיים. בתחום זה פועלות שתי החברות, והממונה מצאה כי יש חפיפה ביניהן בייבוא ושיווק מוצרים בתחום זה. על רקע זה הטילה תנאים הנוגעים לפעילות המסחרית, שעניינם הפרדה מבנית בין פעילות אסם-נסטלה לבין פעילות השותפות בתחום זה.

כמו כן, מאחר שאסם-נסטלה היא מונופולין מוכרז בתחום הפסטה ובעלת מיגוון מוצרי מזון וחטיפים הנמכרים ברשותות שיווק, במכולות ובקיוסקים - הוטלו במיזוג תנאים על החברה החדשה שתוקם כתוצאה מהמיזוג, וכן על אסם-נסטלה. תנאים אלה אוסרים עליהן להתנות אספקה, מחיר או תנאי רכישה של מוצרי מטרנה במחיר, רכישת או תנאי אספקה של מוצרי אסם-נסטלה - ולהיפך.