חשד: מנכ"ל קוקה-קולה ישראל יצחק תמיר ניהל חברה פרטית בבעלותו תוך הפרת אמונים

המנהל המיוחד של חברת אמירים הנדסה ושיווק, המצויה בכינוס נכסים, מעלה חשד כי בעל השליטה יצחק תמיר ונושאי המשרה בחברה ניהלו את עסקיה תוך הפרת אמונים, הברחת נכסים והעדפת נושים

עו"ד ארן לוסטיגמן, המנהל המיוחד של חברת אמירים הנדסה ושיווק המצויה בכינוס נכסים, מעלה חשד כי בעל השליטה יצחק תמיר (מנכ"ל קבוצת קוקה-קולה ישראל) ונושאי המשרה בחברה ניהלו את עסקיה תוך הפרת אמונים, הברחת נכסים והעדפת נושים, ואף חתמו על התחייבויות נוספות גם כשידעו שסביר להניח כי לא תוכל לפרוע אותן.

לוסטיגמן הגיש דו"ח ביניים לבית המשפט בנוגע לחקירתו אודות ניהול החברה טרם קריסתה. לדבריו, בעלי ומנהלי החברה קיבלו כנראה בסוף 2006, שנה לפני הקריסה, החלטה "לבצע סגירה שקטה" ויזומה שלה, תוך ניהול כמה משאים-ומתנים מקבילים למכירתה והגדלת חשיפת הנושים לחברה, וזאת מבלי ליידע את רוב הנושים. זאת, כשבאותה עת הם משדרים כלפי חוץ אווירה של "עסקים כרגיל" ומזמינים ומושכים סחורה תוך יצירת התחייבויות חדשות.

חלק מהפעולות בוצעו לטובת הנושה המובטח, בנק אגוד. תמיר, לטענת המנהל המיוחד, ביקש להשיג בכך הפטר של ערבותו האישית לחובות החברה וכן פירעון של הלוואת בעלים בסך 1.5 מיליון שקל שנתן לה.

עיתוי הפסקת פעילותה של החברה וחיסול עסקיה, טוען לוסטיגמן, נעשה באופן מתוכנן ויזום לפחות שנה בטרם נכנסה להליך הכינוס, כשתמיר והמנכ"ל אבי כרמון ידעו היטב ולאורך זמן על מצבה הפיננסי הקשה של החברה ועל אי-יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה ולפרוע את חובותיה. ואולם, לדבריו, הם שמרו מידע זה לעצמם והמשיכו ליצור התחייבויות חדשות כלפי הנושים.

לפיכך, לדבריו, עולה חשד כי פעלו מתוך כוונת מירמה ומתוך אינטרס אישי כדי להיטיב עם עצמם ועם נושים מסוימים (בעיקר בנק איוד), תוך יצירת מצגים מטעים כלפי הנושים וביצוע פעולות שונות על גבם. (פש"ר 1446/08).