קצת עזרה מידידים: קומטאץ' חתמה על חמישה הסכמי שיתוף פעולה חדשים ברבעון הראשון

בסך הכול קומטאץ' חתומה על הסכמים דומים עם 121 שותפים המוכרים את מוצריה ללקוחותיהם ; גדעון מנטל: "אנו נכנסים לרבעון השני עם צבר חזק של עסקאות לשני המוצרים - לסינון דואר זבל ולגלישה בטוחה ברשת"

כמדי רבעון, מעדכנת היום ספקית תוכנות האבטחה קומטאץ' את משקיעיה על מספר הסכמי שיתוף הפעולה החדשים עליהן חתמה. ברבעון הראשון חתמה החברה הקטנה מנתניה על חמישה הסכמי OEM, ובסך הכול היא חתומה על הסכמים דומים עם 121 שותפים המוכרים את מוצריה ללקוחותיהם.

המודל העסקי של קומטאץ' מבוסס כל כולו על הסכמי OEM - הסכמים של יצרני ציוד מקורי. בהסכמים מסוג זה, התוכנות שמפתחת קומטאץ' (ה"ציוד המקורי" שלה) משווקות ע"י השותפים העסקיים שלה תחת שם המותג שלהם, לבסיס הלקוחות שלהם, כחלק מחבילות המוצרים שהם מציעים. מודל עסקי זה מביא לחיסכון ניכר בהוצאות התפעוליות, שכן השותף הוא זה שלוקח על עצמו את הוצאות השיווק וחלק מהתמיכה בלקוחות. מאידך, במודל זה השורה העליונה נפגעת, בשל הצורך להתחלק עם השותף בהכנסות.

השוק העיקרי של קומטאץ' הוא תוכנות להגנה על דואר אלקטרוני, ולסינון של מיילים חשודים ודואר זבל ("ספאם"). באחרונה, השיקה החברה מוצר הפונה לשוק חדש, של תוכנות לחסימת הגלישה לאתרי אינטרנט בעייתיים או חשודים. מתוך חמשת הסכמי ה-OEM החדשים של קומטאץ', שני הסכמים נוגעים לשיווק המוצר החדש - הסכם אחד עם שותף חדש, והשני עם שותף קיים, המשווק ללקוחותיו גם את מוצרי קומטאץ' הוותיקים. קומטאץ' חתומה כעת על חמישה הסכמי ה-OEM לקו המוצרים החדש.

"אנו נכנסים לרבעון השני עם צבר חזק של עסקאות (pipeline) לשני המוצרים - לסינון דואר זבל ולגלישה בטוחה ברשת", צוטט בהודעת החברה גדעון מנטל, יו"ר ומנכ"ל קומטאץ'. "זה מגדיל את הביטחון שלנו בכך ש-2009 ו-2010 יהיו שנים חיוביות", הוסיף.

קומטאץ' נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 44 מיליון דולר. בשנת 2008 החברה רשמה הכנסות בסך 14.1 מיליון דולר ורווח נקי של 2.3 מיליון דולר, או 3.8 מיליון דולר בניכוי אופציות (Non-GAAP). ב-2009 מצפה החברה להגיע להכנסות שנתיות של 15-16 מיליון דולר, ולרווח Non-GAAP של 4 מיליון דולר.