גושן יסייע לבנקים להסיר מגבלות המקשות על גיבוש הסדרי חוב עם גופים מוסדיים

גושן אמר כי ינסה לשכנע את הממונה על ההגבלים רונית קן בנחיצות של הסרת המגבלות לשיתוף פעולה בין הבנקים למוסדיים ובין המוסדיים לבין עצמם

יו"ר רשות ניירות ערך זוהר גושן יסייע לבנקים בהקלת מגבלות רגולטוריות של רשות ההגבלים העסקיים בנוגע לגיבוש הסדרי חוב עם גופים מוסדיים. כך עולה מפגישה שנערכה הבוקר בין גושן להנהלת איגוד הבנקים.

בפגישה השתתפו יו"ר האיגוד ויו"ר בנק הפועלים , דני דנקנר, המנכ"ל היוצא של הפועלים, צבי זיו, יו"ר בנק לאומי , איתן רף, מנכ"לית לאומי גליה מאור, יו"ר דיסקונט , שלמה זהר, מנכ"ל מזרחי טפחות , אלי יונס, מנכ"ל הבינלאומי , סמדר ברבר צדיק, יו"ר בנק אגוד זאב אבלס ומנכ"ל אגוד הבנקים משה פרל.

בפגישה עלתה שאלת הסדרי החובות של פירמות בקשיים. מנהלי הבנקים העלו את הצורך להסיר מגבלות רגולטוריות כדי לאפשר לבנקים שנתנו אשראי לפירמה מסוימת לשבת במשותף עם גופים מוסדיים המחזיקים באג"ח של אותה פירמה, זאת כדי להגיע להסדר משותף.

גושן אמר כי ינסה לשכנע את הממונה על ההגבלים רונית קן בנחיצות של הסרת המגבלות לשיתוף פעולה בין הבנקים למוסדיים ובין המוסדיים לבין עצמם.

רשות ההגבלים מטילה כיום מגבלות על הסדרים משותפים מחשש לניגודי עניינים וזליגת מידע בין גופים מתחרים. מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה שהפגישה אכן התקיימה.

עוד עלה נושא ערבות המדינה להנפקת אג"ח של הבנקים. הבנקים קבלו על היקף הערבות הקטן בהשוואה לצרכים והיותה "חלקית ומותנית". גושן הביע תמיכה בעמדת הבנקים. לעמדתו יש להכפיל את הערבויות להיקף של 12 מיליארד שקל ולתת ערבות מלאה של 100% לכל התקופה.