יחימוביץ': הנהלת בתיהמ"ש מפרה את זכויות העוזרים המשפטיים כשאינה משלמת עבור שעות נוספות

בחוזה העסקתם של העוזרים המשפטיים נאמר כי הם "מסכימים" לכך שחוק שעות עבודה ומנוחה לא יחול עליהם ; יחימוביץ': "מדובר בסעיף לא חוקי; אפילו חברות קבלן המעסיקות שומרים ומנקים אינן מעזות להתנהל כך"

הנהלת בתי המשפט מפרה את זכויות העוזרים המשפטיים של השופטים, בכך שהיא כופה עליהם לוותר על זכותם לקבל גמול עבודה בשעות נוספות. כך טוענת ח"כ שלי יחימוביץ' בפנייה למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, בעקבות פנייה שקיבלה ממספר עוזרות משפטיות.

שכר העוזרים המשפטיים הוא גלובלי, ובחוזה העסקתם נאמר כי הם "מסכימים" לכך שחוק שעות עבודה ומנוחה לא יחול עליהם. "מדובר בסעיף לא חוקי", טוענת יחימוביץ', שכן אין תוקף לוויתור על זכות קוגנטית. לדבריה, פסיקת בתי הדין פירשה "משרת אמון" שבה אין תחולה לחוק כתפקידים של בכירים המשתכרים שכר גבוה במיוחד, שלא ניתן לפקח על שעות עבודתם ושיש להם שיקול דעת רחב ועצמאי.

"אין יסוד להחלת פסיקה זו על העוזרים המשפטיים", היא טוענת, משום ששכרם הוא 6,000-7,000 שקל בחודש, ניתן לפקח על שעות עבודתם, ושיקול-דעתם מצומצם במובן זה שאינם רשאים לקבל החלטות בלא אישור השופט. "צורמת ומקוממת" בעיניה העובדה שהנהלת בתי המשפט מתנהלת בצורה שאפילו חברות קבלן המעסיקות שומרים ומנקים אינן מעזות להתנהל.

אם לא די בכך, מוסיפה יחימוביץ', "הנהלת בתי המשפט אף מפרה את התיקון בחוק הגנת השכר שהיא יזמה, בכך שאינה מפרטת בתלוש השכר של העוזרים המשפטיים את שעות עבודתם בפועל ואת השעות הנוספות שעבדו". לדבריה, אפילו בענף ההיי-טק, שבו המעסיקים אינם רווים נחת מהחוק, איש לא העלה על דעתו שלא לקיימו.

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "המכתב התקבל וייענה במסגרת המקובלת".