כלל ביטוח חותכת הפסדים: מוכרת את כלל רומניה בחצי מיליון אירו; תרשום הפסד הון של 20 מיליון שקל

מוכרת לקבוצת אנשי עסקים רומנים שאורגנה על ידי אפי ניימר ; כלל ביטוח החלה במו"מ במהלך הרבעון השני השנה על מנת להקל על מקורותיה הכספיים

כלל ביטוח מוכרת את האחזקות שלה בכלל רומניה ויוצאת מפעילותה שם לאחר שהזרימה לה עשרות מיליוני שקלים. כלל ביטוח הודיעה היום (ג') שחתמה על הסכם למכירת כלל רומניה לקבוצת אנשי עסקים רומנים שאורגנה על ידי אפי ניימר, בעבר מנכ"ל זרוע ההשקעות בתחום הביטוח והפנסיה של קבוצת קרדן, בתמורה לכ-500 אלף אירו בלבד.

המגעים החלו בחודש פברואר, אחרי שעסקת השותפות עם אלביט הדמיה לא יצאה אל הפועל. להערכת כלל ביטוח, יחד עם הפסדיה השוטפים של כלל רומניה ברבעון הראשון ב-2009, המוערכים בכ-5 מיליון שקל, היא תרשום כתוצאה מהעסקה האמורה הפסד הון לפני מס של כ-20 מיליון שקל.

לפי פרסומים בעיתונות זרה מהימים האחרונים, כלל ביטוח החלה במו"מ עם משקיעים למכירת החברה ברומניה במהלך הרבעון השני השנה על מנת להקל על מקורותיה הכספיים. בפרסומים אלו נטען כי פעילות כלל ברומניה נזקקה להזרמות הון קבועות מכלל ביטוח, וזאת, נציין, כאשר כלל ביטוח נמצאת בעצמה בימים קשים על רקע הפסדי העתק שלה ב-2008 והצורך להזרים הון עצמי נוסף. בכלל מסבירים כי אם היו ממשיכים להחזיק בחברה, הייתה נדרשת הזרמת הון נוספת, על פי דרישת המפקח על הביטוח הרומני, בסכום של לפחות 5 מיליון אירו. בדיווחים בחו"ל נמסר עוד שכלל זקוקה להזרמות נוספות של כ-20 מיליון אירו לחברה ברומניה עבור 5 השנים הבאות.

למעשה, מאז הקמתה, כלל רומניה לא עמדה בציפיות ובתוכניות לגביה. כעת מתברר כי המנכ"ל שי טלמון הכריע על חיתוך ההפסדים ברומניה, שעל רקע המשבר הכלכלי העולמי נפגעה באופן קשה בתחום הפיננסי.

ביוני 2008 חתמה כלל ביטוח על הסכם עם אלביט הדמיה של מוטי זיסר, לשותפות בהחזקות הביטוח של כלל ביטוח ברומניה. ב-2 בפברואר השנה הודיעה אלביט הדמיה לכלל ביטוח כי היא מבטלת את העסקה האמורה מכיוון שלא הושלמו כל התנאים המתלים במועד שנקבע בהסכם ביניהן.

בסוף 2006 ותחילת 2007, כשאביגדור קפלן היה מנכ"ל כלל ביטוח, קיבלה כלל רומניה את הרישיון למכור ביטוח, לאחר שנים ארוכות של היערכות. את החברה הקימה כלל ביטוח בשיתוף עם כמה משקיעים - חברת TRS שבבעלות שמעון שבס, טל זילברשטיין ואנשי עסקים רומנים.

נכון לסוף 2008 השקיעה כלל ביטוח כ-18 מיליון דולר בכלל רומניה ונכון למועד פרסום הדו"חות הכספיים של כלל ביטוח, בסוף מארס 2009, היקף השקעתה עמד על כ-23 מיליון דולר.

בדו"חותיה הכספיים מספרת כלל ביטוח כי פעילות כלל רומניה אינה מהותית לקבוצה. ואכן, הפעילות ברומניה רחוקה מלהניב תוצאות של ממש לפי שעה. מדו"חות כלל ביטוח ל-2008 עולה שכלל רומניה הפסידה ב-2008 סך של כ-24 מיליון שקל, בדומה הפסד שרשמה ב-2007. כמו כן, ב-2008 רשמה כלל רומניה פרמיות ברוטו של כ-10 מיליון שקל בלבד. לכלל רומניה יש הפסדים לצרכי מס המועברים לשנה הבאה ומגיעים נכון לסוף 2008 לסך של כ-50 מיליון שקל לעומת סך של 32 מיליון שקל נכון לסוף 2007.