טוקיו ננעלה בעליה של 3.7% והובילה את אסיה לעליות שערים; ההנג סנג הוסיף לערכו 2.5% השבוע

רה"מ ביפן עשוי להודיע על חבילת תמרוץ נוספת בהיקף 154 מיליארד דולר ; קים ג'ונג-איל נבחר מחדש כמנהיג קוריאה הצפונית ; שרין טכנולוגיות הישראלית זינקה ב-8.3% ; הזמנות מכונות ביפן עלו מעל ומעבר לציפיות

הבורסות במזרח הרחוק ננעלו בעליות שערים, בעיקר בהובלת השוק היפני, שם ראש הממשלה טרו אסו עשוי לחשוף תוכנית תמריצים שהיקפה 15.4 טריליון ין (154 מיליארד דולר) על מנת לסייע לכלכלה על רקע המיתון החמור ביותר אותו חוותה מאז מלה"ע השניה.

המפלגה הדמוקרטית השלטת תציע לממשלה להוציא בערך אחוז מהתוצר המקומי הגולמי, כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג". מדובר בתוכנית השלישית במהלך כהונתו של אסו מאז ספטמבר - אשר תוביל את ההוצאה הכוללת ל-25 טריליון ין.

בתוך כך, נתוני הזמנות המכשירים הפתיעו כשעלו לראשונה מזה חמישה חודשים במדינה, במה שנראה כסימן אפשרי נוסף להקלה במיתון במדינה - לעומת ציפיה מנוגדת, לירידה חדה בנתון - אשר עשויה להצביע על הוצאה על כך התחתית כבר סומנה בהוצאות ההוניות של העסקים במדינה.

בינתיים, בצפון קוריאה קים ג'ונג-איל נבחר מחדש כמנהיג, כך עלה מדיווחי סוכנות הידיעות הרשמית במדינה הקומוניסטית. הסוכנות דיווחה כי קים נבחר כיושב ראש מועצת הביטחון הלאומית - תפקיד הממנה אותו, על פי החוקה, לעמוד בראש המדינה. קים אינו יכול להיבחר כנשיא מאחר שאביו, קים איל-סונג המנוח, הוכתר כ"נשיא הנצחי" של צפון קוריאה.

מחר (ו') לא יתקיים מסחר בהונג-קונג.

מדד ניקיי 225 בטוקיו ננעל בעליה של 1.23% ל-10,874.23 נק' ; מדד שנחאי המשולב בסין ננעל בעליה של 1.38% ל-2,379.876 נק' ; מדד ההנג סנג בהונג-קונג ננעל בעליה של 2.95% ל-14,901.41 נק'.

בסיכום שבועי, הוסיף מדד ההנג-סנג 2.5% לערכו.

זירת המאקרו

הזמנות מכונות ביפן בפברואר עלו ב-1.4% לעומת צפי לירידה של 7% ולאחר ירידה של 3.2% בינואר.

הצפי לאינפלציה הצרכנית באוסטרליה באפריל הצביע על עליה של 2.4% לאחר שעלתה ב-2.2% במארס.

שוק התעסוקה האוסטרלי איבד 34.7 אלף עובדים במארס לאחר צפי לירידה של 25 אלף מועסקים ולאחר עלייה של 1,800 במספר המועסקים בפברואר.

שיעור האבטלה במדינה עלה ל-5.7% לעומת צפי כי יעלה ב-5.4% במארס לאחר עליה של 5.2% בפברואר. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נותר כשהיה - 65.5% - לעומת לאחר צפי כי ירד קלות ל-65.4% במארס.

מניות בכותרות

מניות הפיננסים הובילו את המסחר בטוקיו: טוקיו מרין , מיטצו'י סומיטומו ביטוח הן בין הבולטות שבהן.

סוני , שמוקדם יותר תקנה היום (ה') את הנפילה שלה אתמול (ד') לאחר שהציגה אזהרת רווח, סיימה את היום בירידה.

גם בקוריאה מניות הפיננסים - כמו מניות הנדל"ן - הובילו. KB פיננשל (150600:KS) ודייהו ניירות-ערך (528586.KS) נסחרו בעליות שערים.
מנגד, הינקס (סימול: 000660.KS) בלטה בירידה על רקע דילול המניה בעקבות הודעתה כי היא מתכוונת לגייס 700 מיליארד וואן בהנפקת זכויות.
העליות במחירי הסחורות דחפו את שערי חברות הכריה, כדוגמת ריו טינטו ו-BHP ביליטון , מעלה באוסטרליה.
הזווית הישראלית
שרין טכנולוגיות הודיעה כי תכנס אסיפת בעלי מניות ב-27 באפריל, בה יתבקשו בעלי המניות, בין היתר, לאשר את כהונתו של עוזי לבמי כדירקטור ותגמול שנתי של 450 אלף דולר לדירקטורים ב-2009.