ה'פד' והאוצר האמריקני לבנקים הגדולים: שמרו בשקט על תוצאות "מבחני הלחץ" עד הפרסום של הממשל

ב'פד' רוצים לפרסם את דו"ח "מבחני הלחץ" בצורה מסודרת לאחר סיום עונת הדו"חות הנוכחית ; פוחדים כי מניותיו של מוסד שלא ידווח על מצבו יקרסו לעומת זינוק במניה של מוסד שכן ידווח

ה'פדרל ריזרב' דורש מהבנקים הגדולים בארה"ב שביניהם, סיטיגרופ וגולדמן זאקס לשמור על עמימות לגבי "מבחני הלחץ" שעברו בכדי לקבוע את יכולתם לצלוח את המשבר הנוכחי.

ב'פד' פוחדים מדליפה של פרטי דו"ח מבחני הלחץ בשיחות עם משקיעים לאחר פרסום דו"חות הבנקים הגדולים בארה" - מצב שבו מניותיהם של בנקים חזקים יעלו באופן משמעותי בעוד שמניותיהם של בנקים שיתגלו כחלשים יותר צפויות ליפול בשיעורים חדים.

ב'פד' רוצים לפרסם את דו"ח "מבחני הלחץ" בצורה מסודרת לאחר סיום עונת הדו"חות הנוכחית בכדי שמצבם של כל המוסדות הפיננסיים הגדולים ייחשף בדו"ח אחד ולא באמצעות שמועות וחלקי מידע כשהמצב שעלול להיווצר הוא שחברה שלא הדליפה חומר למשקיעים עלולה להיחשב כחברה בסיכון.

"מבחני הלחץ" מסייעים לרגולטורים בארה"ב להגיע להחלה האם ל-19 המוסדות הפיננסיים הגדולים בארה"ב יש די הון בכדי לעמוד בהתחייבויות שלהן במידה ובשנתיים הקרובות תמשיך להתכווץ הכלכלה האמריקנית.

הנשיא ברק אובמה יקבל היום עדכון לגבי התקדמות תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי ועל תוצאות "מבחני הלחץ" שעשויים לקבוע את המשך או הפסקת הסיוע של הממשל למגזר הפיננסי.

ב-14 לאפריל צפוי לדווח על תוצאותיו בנק גולדמן זאקס כשאחריו ב-16 לחודש צפוי לדווח JP מורגן. ב-17 לחודש צפוי לדווח סיטי גרופ ואחריו, ב-21 לחודש צפוי לדווח על תוצאותיו מורגן סטנלי.