לצוד תאילנדי 2

מי יחליף את הפיליפיניות ששטייניץ יסלק מבתי העשירים?

יובל שטייניץ נחת במשרד האוצר, הביט סביבו, ראה משבר כלכלי-פיננסי עולמי, מיתון חוצה אוקיאנוסים - ומיד קבע: העובדים הזרים הלא חוקיים אשמים. נגרש 100 אלף מהם עוד השנה, יתפנו משרות לכל המובטלים היהודים - ויהיה נפלא.

אם כך מתחילה הקדנציה של שר האוצר בממשלת נתניהו, יש סיבה לחשש מהמשכה. איך זה שבכל פעם שקשה, בכל פעם שלחוץ, מתחילים לרדוף את פועלי הדחק התאילנדים בפרדסים?

איך זה ששר בכיר בישראל שוב מתדשן מעונג מעצם הפגיעה בעבדים (חד וחלק) של המאיון העליון - ולא מבין שהחזרה למשטרת הגירה פעילה ודורסנית היא היא האימה הפנים-ישראלית בהתגלמותה?

אז העובדים הזרים יגורשו - וישראלים תאבי עבודה יתפסו מיד את מקומם. ברור. אותם ישראלים הרי רק חלמו על רחיצת חולים סופניים, קטיף הדרים בשמש היוקדת, או בנייה של איזה אלף בתים אדומי רעפים באיזה יישוב על גבול הקו ירוק.

עובדים זרים חקלאות יובל שטייניץ / צילום: אריאל ירוזולימסקי חקלאות עובדים זרים, רימון
היעד של שטייניץ: 100 אלף, החוצה, עד סוף השנה הנוכחית, לכל המאוחר


מי יחליף את הפיליפיניות בבתי העשירים? הגברת כהן מחדרה או המובטלת לוי מגדרה? ראש רשות ההגירה החדשה, יעקב גנות, מבטיח כי בראש מעייניו נמצא רק "האבא הישראלי שאין לו עבודה וחייב לעשות הכל כדי לפרנס". למה זה נשמע לי, יותר מכל, כמו תרועת החצוצרה - אולי הקול האטום מכולם בעולם המעמדי - לפני חידוש עונת הצייד?

ולא, אין בי סימפטיה לתרבות העבודה הזרה, הנצלנית, הזולה והלא חוקית שאומצה על ידי ישראל העשירה. אבל, לפעמים מומלץ להקשיב גם למציאות: רבים (מאוד) מהמובטלים הישראלים יעדיפו לקפוץ ממגדל הסיכה במקאו לפני שיזנקו על המשרות המתפנות של התאילנדים ו/או הפיליפינים.

בנוסף לכך, משטרת ההגירה כבר הוכיחה לנו פעם אחת שעם הרוח הגבית הממשלתית הנכונה היא בהחלט מסוגלת לתפקד כליגיון קלגסים אכזר, שרומס את האנשים הכי חלשים ופגיעים בתחתית הסולם הכלכלי והחברתי בישראל. האם התענגנו כל-כך על הסרט הזה שמגיע לנו כעת, אחרי 2008 שקטה יחסית, שידור חוזר, באדיבות שטייניץ הפקות?