רייטינג שווה כסף: שווי החשיפה בעיתונות של "האח הגדול VIP" - כ-1.7 מיליון שקל

יפעת מחקרי מדיה: את טבלת התוכניות המובילות בחשיפה במארס מובילות תוכניות הריאליטי - "האח הגדול", "הישרדות" ו"המרוץ למיליון" ; בטבלה מופיעות גם שתי תוכניות שכלל אינן משודרות כעת - "כוכב נולד" ו"הכל דבש"

"האח הגדול VIP" של זכיינית ערוץ 2 קשת הובילה לא רק את טבלאות הרייטינג, אלא גם החשיפה התקשורתית בעיתונות היומית בחודש מארס - כך עולה מבדיקה של חברת יפעת מחקרי מדיה. שווי החשיפה של "האח הגדול VIP" מסתכם ב-1.7 מיליון שקל.

במקום השני ממוקמת תוכנית הדגל של ערוץ 10, "הישרדות", עם שווי חשיפה של כ-590 אלף שקל. גם בהמשך הרשימה מככבות תוכניות ריאליטי: "כוכב נולד" עם חשיפה של כ-287 אלף שקל, ו"המרוץ למיליון" עם חשיפה בגובה של כ-159 אלף שקל.

התוכנית הראשונה ברשימה שלא שייכת לז'אנר הריאליטי היא "הכל דבש", שזכתה לחשיפה בשווי של 130 אלף שקל.

נתי יעקובי, מנכ''ל חברת יפעת מחקרי מדיה, מציין כי "האח הגדול'' בגירסת ה-VIP בלטה בכותרות בשל הכנסות הפרסום ממנה, ביצועי הרייטינג, מספר צפיות מפתיע בסלולר וכמובן הפרשנות, הרכילות והביקורת סביב הסלבים שלקחו בה חלק.

לגבי "הישרדות" מציין יעקובי כי התוכנית אוזכרה בכותרות בהקשר למלחמת הפרוגרמיניג מול "המרוץ למיליון" של זכיינית ערוץ 2 רשת, ביקורות טלוויזיה, שיתוף-פעולה בין אורנג' לנענע10 במעקב אחרי מודחי הסדרה ועוד.

במקום השלישי כאמור ממוקמת "כוכב נולד", שכלל לא שודרה במארס. התוכנית מוזכרת בכותרת עקב סיקור מעלליהם של חלק מבוגריה: בועז מעודה, שמצטרף לכמה פרקים לתוכנית "דני הוליווד"; מאיה רוטמן, שמוציאה סינגל שני ומספרת על החיים אחרי "כוכב נולד"; ועוד.

הקרב על מוצ"ש

''המרוץ למיליון'' של רשת מוזכרת בכותרות בעיקר בשל התחרות בין רשת וערוץ 10 על הצפייה ביום שבת ("הישרדות" מול "המרוץ למיליון"), מתחרות שפוגעת בביצועי הרייטינג של התוכניות.

יעקובי מסביר כי "אין ספק ש'המרוץ למיליון' מתאפיינת בפרופיל תקשורתי נמוך יותר משל 'האח הגדול' או 'הישרדות'. מתמודדי התוכנית כמעט שאינם עושים כותרות בעיתונות היומית, והיא אינה מעוררת דיון תקשורתי".