הקאמבק של הנדל"ן

מבין הסקטורים המתחזקים בוול סטריט, כדאי לשים לב למניות הנדל"ן לסוגיהן משום שיש להן עוד הרבה מקום לעליה

מדדי ניו יורק המשיכו לעלות ולממש את התרחיש השורי שלנו. ה-S&P 500 התגבש מעל 830, חציית רמת ה-830 כלפי מעלה נחשבת עתה למהימנה כשחציית רמת ה-845 כלפי מעלה נתנה לכך אישור נוסף. נראה שמגמת העליה תימשך. היעדים הבאים: 915 ו-990. ההתנגדות ב-915 היא לא דרמטית אבל זו שב-990 עשויה להיות בעלת נוכחות. מהלך מעל 990, אם יתקיים, יחשב סימן שורי משמעותי לטווח הארוך.

רמת התמיכה לטווח הקצר היא 845 ורמת התמיכה לטווח הבינוני היא 825. רמת התמיכה לטווח הארוך היא 800. פקודת הגנה-מכר ניתן למקם מתחת ל-825 וכך עשינו גם בתיק קניון המניות. מהלך מעל 880 יחשב אישור שורי לטווח הקצר.

יש גרף ויש קונצנזוס

כאשר בוחנים את רשימת הסקטורים החזקים, כדאי לשים לב גם לסקטורים שלא נמצאים ברשימה, למשל תשתיות, כריית זהב, שירותים סביבתיים, חקלאות ועוד. זאת משום שחלקם עדיין נמצאים במצב של "קונצנזוס השקעה" על פי הפרשנויות במדיה הפיננסית אבל הגרפים שלהם מראים שהם מניבים תשואה נחותה יחסית. כן כדאי לקחת בחשבון שהסקטורים שה-BPI שלהם גבוה מאוד (מצב המחייב זהירות עם פוזיציות רכש) הם: פיננסים (80.24) וטכנולוגיה (71, אבל עדיין יש מקום לעליה). הם נמצאים ברשימת הסקטורים החזקים ואכן משכו ועשויים להמשיך למשוך את השוק למעלה אבל כאמור, כדאי להעלות את רמת הזהירות. מבין הסקטורים המתחזקים, כדאי לשים לב למניות הנדל"ן לסוגיהן משום שיש להן עוד הרבה מקום לעליה.

סקטורים/ענפים חזקים- מתחזקים

בהשוואה ל-S&P500, הסקטורים המתחזקים השבוע הם (מתעדכן מידי יום חמישי): נדל"ן-Reits, בניית בתים/ תחבורה/ תעשיה/ צרכנות מחזורית, הימורים, קמעונאות / פיננסים, בנקים, בנקים מקומיים, שוק ההון, ביטוח/ חומרי גלם/ טכנולוגיה, סמיקונדקטורס/ אנרגיה סולארית, אנרגיה נקייה, ציוד לתעשיית האנרגיה/ תקשורת/ מים/טכנולוגיה נקייה .

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .