סין תקים קרן השקעות בהיקף מיליארדי דולרים לתמיכה בשכנותיה הדרום-מזרח אסיאתיות

בנוסף, אמר הבנק המרכזי: סין תמשיך במדיניות המוניטרית המרחיבה ותמשיך לספק נזילות למערכת הבנקאית ; רזרבות המט"ח של סין, שנחשבות לרזרבות המט"ח הגדולות בעולם, עלו ברבעון הראשון ב-16%

שר החוץ הסיני אמר היום (א') כי סין מתכננת להקים קרן השקעות בהיקף של 10 מיליארד דולר אשר תציע אשראי בהיקף של 15 מיליארד דולר לשכנותיה הדרום-מזרח אסיאתיות.

סין, אשר נחשבת כעת לכלכלה השלישית בגודלה בעולם ואחת היחידות שצפויה להציג צמיחה כלכלית השנה, מתכוונת בפעילות זו להגדיל את השפעתה על מדינות האיזור בנסיונותיה לבלום את השפעות המשבר הכלכלי, ולחזק את כוחה של סין כמובילה איזורית, גם מבחינה כלכלית אך גם מבחינות פוליטיות ואחרות. קרן ההשקעות תקדם פיתוח תשתיות הקשורות לסין עם 10 משכנותיה. ההלוואות יוצעו לתקופה של 3-5 שנים.

בנוסף פורסם היום כי סין תמשיך במדיניות המוניטרית המרחיבה ותמשיך לספק נזילות למערכת הבנקאית, כך דיווח הבנק המרכזי של סין. הצהרה זו באה על רקע הפרסומים מיום שבת של הבנק המרכזי של סין מהם עלה כי היקף ההלוואות החדשות שניתנו במטבע המקומי, היואן, וכן הגידול בהיצע הכסף בסין - עלו שניהם לשיא חדש בחודש מארס. הבנקים הגדילו את היקף ההלוואות שנתנו בשוק המקומי ב-276.6 מילארד דולר (שהם 1.89 טריליון יואן) במארס, כך שברבעון הראשון של השנה הסתכמו היקפי ההלוואות ב-4.58 טריליון יואן - והתקרבו ליעד השנתי של הממשלה הסינית שעומד על 5 טריליון יואן.

הגידול בהיקף ההלוואות הגדיל את הגידול השנתי בהיצע הכסף (M2) לשיא של 25.5% במארס לעומת רמה של 20.5% ועקף בקלות את תחזיות האנליסטים כי היצע הכסף בסין יעלה ב-21.3%.

רזרבות המט"ח של סין, שהן הרזרבות הגדולות בעולם, עלו ברבעון הראשון של שנת 2009 ב-16% ביחס לרמתן בתקופה המקבילה אשתקד. רזרבות המט"ח עלו ל-1.953 טריליון דולר בסוף מארס, גידול של 272 מיליארד דולר ביחס למארס 2008 ו-7.7 מיליארד דולר יותר מאשר הרזרבות שעמדו לרשותה בחודש דצמבר האחרון.