עופר בלוך לעובדי נטפים: "בחרתי לסיים עבודתי ולצאת לדרך חדשה"

בלוך: "בשלוש השנים האחרונות נטפים צמחה בכ-50% והגיעה למחזור מכירות שנתי של 600 מ' ד'"

נמשכת תופעת עזיבת המנכ"לים בשבועות האחרונים: הפעם מדובר בעופר בלוך, מנכ"ל חברת ההשקיה המובילה נטפים. במכתב שהעביר היום (ב') לעובדים ושהגיע לידי "גלובס", כתב בלוך לעובדים כי "לאחר כשלוש שנים בהן זכיתי לנהל את חברת נטפים, בחרתי לסיים את עבודתי בחברה ולצאת לדרך חדשה".

בלוך, ששמו הוזכר לא אחת כמועמד לנהל את תנובה (והוא עצמו לא הכחיש זאת), עוזב את נטפים לאחר שלוש שנים וחצי בתפקיד. בעבר שימש בלוך כמנכ"ל תשלובת החלב של תנובה וכן כיהן כמנכ"ל חברת yes. אחת הסיבות לעזיבתו כעת של בלוך קשורה אולי למינויו בחודש שעבר של ישראל מקוב ליו"ר נטפים. סביר להניח שהפרסומים על כוונתו של בלוך לפרוש לטובת ניהול חברה אחרת, לא תרמו לכינון יחסים נוחים בין השניים.

ירידה בהזמנות, קיצוץ בעובדים

עזיבתו של בלוך מתרחשת בעת שנטפים, שמיצבה עצמה כמובילה עולמית בתחום ההשקיה ובעיקר בטכנולוגיה של טפטוף, מתמודדת עם קשיים בעקבות המשבר הכלכלי. החברה מתמקדת בשנים האחרונות בפרויקטים גדולים של השקיה במימון הבנק העולמי וגופי ענק נוספים. אבל, משבר האשראי הגלובלי טרף את הקלפים ועצר הזרמת כספים לפרויקטים רבים, וכך מצאה עצמה נטפים עם הזמנות הולכות ומידלדלות. קיצוצים היו רק עניין של זמן ואכן לאחרונה החברה פיטרה 200 עובדים.

"נטפים היא חברה חזקה", כתב בלוך במכתב. "בשלוש השנים האחרונות צמחה נטפים בכ-50% ממחזור מכירות שנתי של 400 מיליון דולר למחזור של מעל 600 מיליון דולר. ואף אם השנה האחרונה הייתה קשה בעיקר בשל המשבר הכלכלי העולמי, צמיחתה של החברה מעידה על עוצמתה ויכולתה להתגבר על אתגרים כמו גם למנף הזדמנויות", ציין במכתב לעובדי החברה. בתנאים אלה נראה שהיו"ר מקוב העדיף בכסא המנכ"ל מישהו שיהיה יותר להוט להצעיד את החברה קדימה על אף הקשיים, והפזילה החוצה של בלוך לא נראתה לו כמוטיבציה ראויה. לכן, נאלצו דרכי השניים להיפרד.

באחרונה מתחולל משחק הכסאות בתפקידי מפתח במשק, לאחר שצבי זיו ירד מכסא מנכ"ל בנק הפועלים; ארז ויגודמן פרש מניהול שטראוס; ליעד כהן שיחרר את משרת מנהל תנובה וכך גם עשו אריק שור, מנכ"ל חוגלה קימברלי, יענקה'לה יערי, מנכ"ל סנפרוסט; ודורון גידור מנכ"ל צים. כעת יחפשו גם בנטפים מנכ"ל.

נטפים מוחזקת על ידי קיבוץ חצרים (43.6%), קיבוץ מגל (26.8%), קרן מרקסטון (13.3%), קיבוץ יפתח (9.6%) וקרן טנא (6.7%). על פי ההערכות, החברה מגלגלת מחזור של 500 מיליון דולר.