אפל מתקרבת למיליארד הורדות של יישומים ל-iPhone ול-iPod Touch

החברה השיקה אתר מיוחד שמונה את ההורדות ; טוויטר מחפשת את המשתמש הראשון שיהיו לו מיליון עוקבים

חברת אפל העלתה בסוף השבוע האחרון עמוד אינטרנט מיוחד המונה באמצעות שעון עצר שמתקדם בצעדים מהירים, את מספר היישומים שהורדו עבור מכשירי ה-iPhone וה-iPod Touch שנרכשו באמצעות חנות האפליקציות המקוונת שלה, App Store.

אפל מנסה לעבור אבן דרך משמעותית מבחינתה ומבחינת הקונספט של חנות האפליקציות, שכן היא מתקרבת למיליארד הורדות באמצעות האתר.

רק לפני ארבעה חודשים, בינואר שעבר, עמד מספר ההורדות ב-App Store על 500 מיליון. בדקות אלו חסרים לאפל כ-70 מיליון הורדות מהמיליארד המיוחל.

לשם השוואה, כדי להגיע לנתון זהה של הורדות בחנות המוזיקה שלה, iTunes, נדרשו אנשי אפל להמתין פרק זמן של יותר משנתיים.

מה שגרם לנסיקה בפופולריות של החנות המקוונת הוא ההרשאה שנתנה אפל בשנה שעברה למפתחי יישומים עצמאיים להעלות את פרי יצירתם להורדה בתשלום באתר.

וכך, לצד חברות תוכנה גדולות דוגמת אלקטרוניק ארטס, פנדורה ו-ויוונדי, ניתן למצוא ברשימת 20 האפליקציות הפופולריות באתר גם מתכנתים עצמאיים.

אפל תגריל פרסים בשווי 10,000 דולר בדמות כרטיס מתנה לחנות המקוונת לאנשים שיורידו אפליקציות בימים אלה.

בריטני מול אשטון

אין זו הספירה היחידה לאחור. גם טוויטר, אתר המיקרו-בלוגינג הקים עמוד אינטרנט ובו רשימה מתעדכנת של מועדון המיליון: מי יהיה הראשון שיש לו חשבון בטוויטר שעוקבים אחרי העדכונים שלו מיליון איש.

המועמדים הראשיים שעשויים לזכות בתואר הם שירות החדשות המתפרצות של CNN, בריטני ספירס ואשטון קוצ'ר. לכל אלה יש יותר מ-750 אלף אנשים שעוקבים אחריהם.

אתר טוויטר מאפשר לאנשים לשלוח מסרים לחבריהם באמצעות הסלולר או האינטרנט.