רוזטה מכרה לפרומתאוס זכויות שיווק וקיבלה השקעה של 8 מיליון דולר

שתי החברות גם יפתחו במשותף עוד שני מוצרי אבחון למחלות מערכת העיכול, תחום ההתמחות של פרומתאוס

חברת Rosetta Genomics, המפתחת מוצרי דיאגנוסטיקה מבוססי Micro RNA, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הדיאגנוסטיקה והתרופות Prometheus.

פרומתאוס, המתמחה בתחום מערכת העיכול ושרושמת מכירות שנתיות בהיקף של מאות מיליוני דולרים, היא חברה פרטית אשר פרסמה לאחרונה, למרות מצב השוק, תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק.

במסגרת ההסכם, פרומתאוס תקבל בלעדיות על השיווק בארה"ב של שלוש הבדיקות שכבר הביאה רוזטה לשוק, כולן לאבחנה בין סוגי סרטן שונים. העסקה מקנה לרוזטה תמלוגים ותשלומי אבני דרך, בהיקף שלא נמסר. עסקאות כאלה עשויות בדרך-כלל להגיע עד היקף של עשרות מיליוני דולרים פר-מוצר, כאשר ההכנסות הראשונות צפויות להיות מיידיות, שכן המוצרים כבר מאושרים לשיווק.

כמו-כן תשקיע פרומתאוס ברוזטה 8 מיליון דולר תמורת כ-14% מהחברה, בפרמיה של 41% על מחיר המניה.

בנוסף, יפתחו שתי החברות יחד בדיקות לאבחון מחלות בדרכי העיכול, כאשר גם במקרה הזה תהיה זכאית רוזטה לתשלומי אבני דרך ותמלוגים, אך לא באופן מיידי. פרומתאוס תספק את המימון לפיתוח הבדיקות הללו, בהיקף שטרם נמסר.

פרומתאוס נחשבת לחברה בולטת, גם אם לא מהגדולות ביותר, בתחום התרופות למערכת העיכול, עם תרופות למעי רגיז, אולקוס ומחלת קרוהן.

החברה פיתחה ומשווקת בדיקות אשר תומכות באבחון בין סוגי ההפרעות במערכת העיכול ועוזרות לרופאים להחליט אילו תרופות לתת.

לפרומתאוס יש ניסיון בתחום הבדיקות לאבחנה מבדלת לקראת מתן תרופות, אך לא בתחום הסרטן. כמו-כן יש לה 96 מיליון דולר בקופה.

לדברי אמיר אבניאל, מנכ"ל רוזטה, "פרומתאוס נמצאת בליגה משלה מבחינת מומחיותה בקבלת האישורים הרגולטורים, השיפוי הביטוחי והשיווק של בדיקות מהסוג שלנו. היא משווקת בדיקות פרימיום במחיר של מאות דולרים, אם כי עדיין לא במחיר של אלפי דולרים כפי שאנחנו מעוניינים לדרוש למוצרים שלנו".

רוזטה תמשיך לשווק בעצמה את הבדיקות לסרטן לכל העולם (מלבד ישראל וטורקיה, בהן טבע משווקת את המוצר), ותנתח אותן במעבדה עצמאית שהקימה בפילדלפיה (Rosetta Genomic Labs RGL). מעבדת Parkway שרכשה החברה ביוני 2008, שימשה כבסיס רגולטורי ותשתיתי להקמת RGL ועתה בעצם סיימה את תפקידה האסטרטגי ברוזטה.

החברה ממשיכה לפתח בדיקה שאמורה להאפיל על הקיימות - בדיקת דם לאבחון סרטן המעי הגס באוכלוסיה הכללית. המטרה היא להביא את המוצר לשוק תוך כשנה, ואז למצוא עבורו שותף.