חדשות טובות לתעשיית הרכב: עלייה של 10% במכירות בסין בחודש מארס

פולקסווגן-סין דיווחה על שיא של מכירות במארס וזינוק של 9% ; גם ג'נרל מוטורס רשמה עלייה של 25% במכירות בסין

השלוחה הסינית של יצרנית הרכב פולקסווגן מספקת היום (ג') את הבשורה המעודדת הראשונה של הענף מזה זמן רב. המכירות של פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה בסין זינקו בחודש מארס ב-9%. הביקוש צבר תאוצה ככל הנראה בעקבות ההשפעה של תוכנית התמריצים של הממשלה.

במארס רשמו המכירות של פולקסווגן-סין שיא חודשי של 112,466 מכוניות שנמכרו, כולל דגמי פולקסווגן, אאודי וסקודה המיוצרים בסין. בהודעת החברה נאמר כי ברבעון הראשון רשמו המכירות בסין עלייה של 6%, עם 284,143 כלי רכב שנמכרו.

לפי נתונים שפרסם איגוד יצרני הרכב הסיני, כלל המכוניות שנמכרו בסין במארס רשמו עלייה של 10% וזאת לאחר עלייה של 24% בפברואר. שלטונות סין רואים בנתונים הללו הוכחה לאפקט החיובי המשמעותי של תוכנית התמריצים המאסיבית שהזרימה הון רב למשק הסיני. רבים תולים תקוות בכלכלת סין שתהיה זו שתחלץ את הכלכלה העולמית מהמיתון שהיא נתונה בו.

ג'נרל מוטורס הודיעה בשבוע שעבר כי מכירותיה בסין בחודש מארס קפצו ב-25%, והחברה מכרה 137,004 מכוניות. בפולקסווגן-סין אמרו כי הגידול של שוק המכוניות הפרטיות הסיני עולה על התחזית של החברה והכריזו על העלאה של יעד הייצור ל-50 אלף כלי רכב השנה.