מאפריקה עד ניו יורק

לאור סימני ההתחזקות של מניות הנדל"ן בוול סטריט, הגדלנו חשיפה לסקטור בתיק קניון המניות. להלן המניות שכבר קנינו

הכותרת שלנו מיום שני הייתה "הקאמבק של הנדל"ן". התייחסנו לסימני העוצמה והעליה של מניות הנדל"ן-REITs בארה"ב. לא התייחסנו למניות ישראליות אבל סביר שהעליה שראינו באפריקה, גזית גלוב ומניות אחרות מושפעת מאותה רוח.

לאור סימני ההתחזקות, התחלנו לרענן את רשימות מניות הנדל"ן המעניינות שלנו ואף הגדלנו חשיפה למניות הענף בתיק קניון המניות (יבוא לידי ביטוי גם בטור שיתפרסם בשבוע הבא). כמו מניות הפיננסים ושאר המניות, יש מניות נדל"ן שהתרסקו כאילו אין מחר ויש מניות נדל"ן, של החברות היציבות יותר, שירדו הרבה אבל לא במידה משפילה.

אנחנו נרחיב את הסיקור של מניות הנדל"ן בטור זה ככל שיידרש ובשלב ראשון נעדכן את הניתוח הטכני של 4 מניות הנדל"ן של קניות המניות.

ACC - הוותיקה שבקניון. נרכשה כהשקעה סולידית בימי ירידות השערים שכן היא מתמחה במגורים לסטודנטים, תחום שנחשב יציב יחסית. מהלך מעל 19.5-20 דולר יחשב סימן להתחלת מהלך עליה. נהנית מאיסוף מאסיבי. אין כרגע מכפיל מחושב למניה. תשואת דיבידנד: 6.7%.

SPG - ענקית מרכזי הקניות חזרה לא מזמן לקניון אחרי שיצאה ממנו למשך תקופת ירידות השערים שלה. נהנית מאיסוף מאסיבי ומתחילה להתחזק בהשוואה ל-S&P500. נחשבת לחברה סולידית ומומלצת להשקעה. מסחר מעל 42 דולר יחשב סימן להתפתחות מגמת עליה. היא נסחרת במכפיל 22 ובתשואת דיבידנד של 8.4%.

PLD - נכנסה לא מזמן לקניון המניות. מתמחה בנדל"ן תעשייתי ובמרכזים לוגיסטיים. נראית לנו מעניינת ביותר. בשיאה עלתה 64$, בשפל הגיעה ל-2.2$ וכעת נסחרת סביב 8 דולר. מהלך מהימן מעל 9 דולר יחשב סימן להתפתחות מגמת עליה. יש איסוף כבד. אין כרגע מכפיל מחושב. תשואת הדיבידנד היא 11.7%.

FRT- נכנסה אתמול לתיק הקניון (יעודכן בטבלה שתתפרסם בשבוע הבא). FRT אינה שייכת לקבוצת המניות שהתמוטטו והיא נסחרת במכפיל 24 ובתשואת דיבידנד של 4.5%. יש איסוף כבד והיא מתחזקת בהשוואה ל-S&P500. תמיכה מעל 50 דולר. מהלך מעל 62.5 דולר יחשב סימן שורי.

4 המניות הנ"ל נחשבות סולידיות ונראה כי השילוב בין המצב הטכני להמלצות הכלכליות הוא טוב. לכן הן בקניון המניות. יש גם אפשרויות ספקולטיביות יותר ואליהן נתייחס בעתיד הנראה לעיין.