דלק נדל"ן מכרה את חלקה בשטח של כ-4,900 מ"ר ב"מתחם הרכבת" בירושלים בכ-25 מיליון שקל לרשת רמי לוי

DGRE, החברה הבת של דלק נדל"ן, פרסמה בסוף השבוע כי תחלק דיבידנד של 18.5 מיליון ליש"ט שיסייע לדלק נדל"ן למחוק אותה מבורסת ה-AIM של לונדון ; לטענת דלק נדל"ן, השטח נמכר בשווי כפול משווי בספרי החברה

דלק נדל"ן מכרה את חלקה, בשטח של כ-4,900 מ"ר בחטיבת הקרקע המכונה "מתחם הרכבת" בירושלים, בתמורה לכ-25 מיליון שקל, כפי-2 משוויו בספרי החברה המסתכם בכ-12.8 מיליון שקל. יצויין, כי לחברה יתווסף לתזרים המזומנים כ-21 מיליון שקל. ה-N.O.I שהניב הנכס הסתכם בכ-500 אלף שקל. הרוכש הוא רמי לוי - אולם הדוברים משני צדדי העסקה סירבו לאשר את הפרטים.

במקביל, בסוף השבוע דיווחה DGRE על חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בהיקף של כ-116 מיליון שקל כשחלקה של דלק נדל"ן מסתכם בכ-99 מיליון שקל, חלוקת הדיבידנד אמורה לסייע לדלק נדל"ן לשלים הצעת רכש שמתחק את מניות DGRE מהבורסה המשנית בלונדון - (ה-AIM).

מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, אמר כי "אנו מוכרים נכס במחיר הגבוה פי-2 ממחירו בספרי החברה. להערכתנו התשואה כדאית מכוון שפוטנציאל ההשבחה, באם קיים עוד, היה ארוך טווח ואינו וודאי. עסקה זו מצטרפת לעסקאות נוספת שביצעה דלק נדל"ן בחודשים האחרונים בהיקף כולל של למעלה מ-800 מיליון שקל במסגרת האסטרטגיה למימוש נכסים והנזלת קופת החברה. יצויין כי נכסים אלו נמכרו במחיר הזהה לשווים בספרי החברה".

נכון להיום משמש הנכס כמניב ומושכר לחברת שגריר בשכר דירה שנתי, נטו, של חצי מיליון שקל. בתחום חטיבת הקרקע קיימים מיכלי אגירת דלק, מבנים חד קומתיים ודו קומתיים וסככות פח בשימושים שונים כגון: מוסכים לרכב, מבני משרדים, אחסנה ואחסנה פתוחה.