פשרה בתביעה הייצוגית: מכבי תשיב חלק מדמי החבר למבוטחים של שב"ן

בבקשה לאישור התביעה נטען כי מכבי גובה מרוכשי כיסוי ביטוחי של שב"ן דמי חבר חודשיים מלאים בגין החודש הראשון לחברותם, גם כאשר החבר רוכש את הכיסוי הביטוחי במהלך החודש

קופת-חולים מכבי תשיב למבוטחים של שב"ן (שירותי בריאות נוספים) את דמי החבר שגבתה מהם שלא כדין. כך נקבע בהסכם פשרה שאושר היום (א') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד קופת-חולים מכבי בעילה של גביית יתר ממבוטחיה.

בבקשה לאישור התביעה נטען כי מכבי גובה מרוכשי כיסוי ביטוחי של שב"ן דמי חבר חודשיים מלאים בגין החודש הראשון לחברותם, גם כאשר החבר רוכש את הכיסוי הביטוחי במהלך החודש.

בעקבות הגשת התביעה ביצעה מכבי שינוי במערכת המחשוב שלה, כך שמצטרפים חדשים לשב"ן החל מאוקטובר 2007 מקבלים החזר של החלק היחסי של דמי החבר הנגבים בגין חודש החברות הראשון.

בהסכם הפשרה נקבע כי מכבי תשיב למצטרפים חדשים לשב"ן בתאריכים: 18.2.05-17.2.07 ובין 18.2.07-30.9.07 את החלק היחסי של דמי החבר, שנגבו מהם בגין חודש החברות הראשון. זאת, בתנאי שהם עומדים בתנאים המצטברים הבאים: מועד תחילת חברותם בשב"ן קודם למועד הקלדת בקשתם להצטרף לשב"ן; הצהירו כי במועד הצטרפותם לשב"ן לא הוצגה להם מדיניות שתי החלופות של מכבי (להירשם כחבר בשב"ן מתחילת אותו חודש בו ביקש להצטרף ו/או להירשם כחבר בשב"ן מתחילת החודש הבא); הצהירו כי לו היתה מוצגת להם מדיניות שתי החלופות, היו בוחרים להירשם כחברים בשב"ן מתחילת החודש העוקב.

השופט נסים ישעיה אישר גם לשלם לתובעים הייצוגיים - אורן ואורלי עוז, שרון וניר גלעד - גמול של 20 אלף שקל; ולבא-כוחם, עו"ד ניר גלעד - שכר-טרחה של 80 אלף שקל. (ת.א. 1245/07).