"שיכון ובינוי בעמדה מצוינת למינוף תקציבי העתק שצפויים לזרום לשוק התשתיות"

גלובס tv כך מנמקים בכלל פיננסים את המלצת ה"קנייה" שהציבו לחברה ואת מחיר היעד למנייתה, המשקף פרמיה של 60% על מחירה בפתיחת המסחר

אחרי שזינקה ב-68% מתחילת השנה, זוכה מניית שיכון ובינוי , החברה שבשליטת שרי אריסון, להמלצת "קנייה" מכלל פיננסים ברוקראז', עם מחיר יעד של 6.1 שקלים - פרמיה של 60% מעל מחירה בפתיחת המסחר היום. "שוק התשתיות בישראל צפוי לייצר הזדמנות אמיתית לצמיחה גבוהה בחברה בשנים הקרובות, כששיכון ובינוי מצויה בעמדה מצוינת למינוף תקציבי העתק הצפויים לזרום לשוק", מעריכים בבית ההשקעות.

בכלל מכוונים בכך לתוכנית ההאצה של משרד האוצר לשנת התקציב 2009, אשר ממשלת ישראל צפויה לאשרר, הטומנת פוטנציאל להגדלת ההשקעות בפרויקטים של תשתית בהיקף של 5 מיליארד שקל.

האנליסט אבירן רביבו מעריך שהחברה נסחרת כיום עמוק מתחת לערכה הכלכלי, ולדבריו "בפני הנהלת החברה עומדת המשימה להמשיך ולמקד את שיכון ובינוי בתחומים בהם יש ביכולתה לייצר ערך מוסף, ולהציף את הערכים החבויים בחטיבת הקרקעות שלה. זהו האתגר המרכזי לשנים הקרובות", מציין רביבו, "וביכולתה של החברה לעמוד בו בהצלחה".

שומרת על יציבות

בניגוד למרבית חברות הנדל"ן שהציגו הפסדי ענק ב-2008, שיכון ובינוי סיימה את השנה ברווח של 92 מיליון שקל וצמיחה של 8% בהכנסות, ל-4.4 מיליארד שקל. בכלל מציינים כנקודת חוזק של החברה את פעילות הנדל"ן בישראל, שבזכותה הצליחה לשמור על יציבות בשנה החולפת, ועוד בזמן שחברות אחרות בסקטור הפחיתו מאות מיליוני שקלים ויותר בגין ירידת שווי של נכסים. "החשיפה הגבוהה לשוק הנדל"ן המקומי, היא גורם מייצב", אומרים בכלל. "לחברה פרויקטים במיקומים אטרקטיביים, והיא אינה צפויה להיפגע משמעותית". נכון לסוף 2008, לחברה כ-1,500 יחידות דיור בשלבי ביצוע שונים, שעבור קרוב ל-1,000 מהן עדיין לא הוכרה הכנסה.

לגבי פעילות קבלנות הבנייה, מציינים בכלל פיננסים כי שיכון ובינוי הצליחה לעצור את הדימום שלה בשנים האחרונות בתחום זה, באופן מרשים.

ברוח האסטרטגיה של שרי אריסון, החברה הרחיבה גם את פעילות האנרגיה החלופית שלה, ובין היתר השקיעה בפרויקטים של מתקנים סולאריים פוטו-וולטאיים לייצור חשמל בספרד, והיא מתמודדת בישראל על מכרזים להתפלה ולתחנת כוח סולארית.