מי אמר שהאשראי לעסקים במשק מוזל? מזרחי טפחות מייקר את עמלת הקצאת האשראי בחשבונות העו"ש לתאגידים

העמלה, הנגבית על כל אחת ממדרגות מסגרת האשראי בחשבון העו"ש, תייקר ב-0.3% ותעמוד על 2.25% במונחים שנתיים ממאי ; בחודש שעבר ייקר הבנק את הריבית על המדרגה הראשונה במסגרות האשראי בחשבונות תאגידים

מי אמר שהאשראי לעסקים במשק מוזל? מזרחי טפחות מייקר את עמלת הקצאת האשראי בחשבונות העו"ש לתאגידים, כך עולה מהודעה שפרסם הבנק לציבור לקוחותיו בעיתונות, במקום משלוח הודעה בדואר. על-פי תקנות הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, חייב בנק לפרסם הודעות בגין שינוי בתעריפי עמלות וריביות לקבוצות ולקוחות בשני עיתוניים יומיים לפחות, במקום משלוח הודעה פרטנית ללקוחות.

העמלה, הנגבית על כל אחת ממדרגות מסגרת האשראי בחשבון העו"ש, תייקר ב-0.3% ותעמוד על 2.25% במונחים שנתיים (0.5625% לרבעון) החל מתחילת מאי . העמלה מהווה רק חלק מעלות האשראי הנגבית מהלקוחות, הכוללת בעיקר גם את הריבית.

בהקשר זה, בחודש שעבר ייקר הבנק את הריבית על המדרגה הראשונה במסגרות האשראי בחשבונות תאגידים. הריבית התייקרה במחצית האחוז לריבית המשתנה לפי ריבית הפריים (ריבית הבסיס הבנקאית, א"ו) בתוספת 6.7%. ריבית הפריים עומדת כיום על 2% - כך ששיעור הריבית במדרג זה מסתכם ב-8.7% לשנה, נכון להיום. הריבית במסגרת האשראי מאמירה במדרגות הבאות עד P+11.2% - כלומר 13.2% במונחים שנתיים כיום.

מזרחי טפחות