בנק אוף אמריקה אומנם שילש את רווחיו ברבעון הראשון אך הפריש 13.4 מיליארד דולר לכיסוי הפסדים מפעילות כרטיסי האשראי

הבנק דיווח על רווח של 4.25 מיליארד דולר ; BOA הגדיל את ההפרשה לחובות מסופקים ב-6.4 מיליארד ; הבנק דיווח על רווח של 44 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 4 סנט למניה בלבד

בנק אוף אמריקה דיווח על זינוק של כ-250% ברווחי הרבעון הראשון ל-4.25 מיליארד דולר לעומת 1.02 מיליארד דולר, ברבעון הקודם. הרווח למניה גדל בכ-91% ל 44 סנט למניה או 23 סנט למניה ברבעון הקודם. תחזית השוק היתה לרווח של 4 סנט בלבד. עם זאת, הבנק נאלץ להפריש מיליארדי דולרים לטובת כיסוי הפסדים מפעילות כרטיסי האשראי הצרכני.

הכנסות הבנק גדלו ב-33.2% ל-36.1 מיליארד דולר - מעבר לתחזיות האנליסטים להכנסות של 27.1 מיליארד דולר.

התוצאות כללו הוצאות של 765 מיליון דולר על המיזוג עם עסקי מריל לינץ' וארגון מחדש של החברה. זאת לעומת הוצאות של 170 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הבנק מסר כי הרכישה של מריל לינץ' תרמה 3 מיליארד דולר לשורת הרווח.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס, אמר לאחר פרסום הדו"חות כי "הבנק הצליח להציג רווח על אף התנאים הקיצוניים, הידרדרות איכות האשראי, עלייה באבטלה, והאתגרים ההולכים ומתווספים".

הבנק הגדיל את היקף תיק האשראי ל-183 מיליארד דולר והגדיל את ההפרשה לחובות מסופקים ב-6.4 מיליארד דולר. ללא התחשבות במיזוג עם מריל לינץ', רווחי החברה הסתכמו ב-3.7 מיליארד דולר.

החברה הפרישה 13.4 מיליארד דולר כדי לכסות הפסדים הנובעים מפעילות כרטיסי האשראי. ההפסדים של בנק אוף אמריקה הקשורים לכרטיסי אשראי עלו ל-8.62% מ-5.19% ברבעון המקביל, ושיעור "הנכסים הקפואים" עלה ל-2.65% לעומת 0.9% ברבעון הראשון של

יחס ההון העצמי לנכסים המוחשיים של הבנק (TCE) עמד על 3.13%. יחס זה שקול להון העצמי של בעלי מניות הרוב בניכוי הון מניות הבכורה ונכסים בלתי מוחשיים. היחס משמש כאמת מידה לבדיקת יכולתו של הבנק לספוג הפסדים (כמו חדלות פירעון של בעלי בתים לווי משכנתאות וכדומה) לפני שהבנק נעדר כושר פירעון. למעשה, מדובר באחד ממבחני הלחץ שעורך הממשל האמריקני והפדרל ריזרב לבנקים ("מבחני הלחץ") על מנת לבחון את נחיצותם בסיוע כספי.