יו"ר הוועד האולימפי לראש הממשלה: להעביר מימון אבטחת המשלחות לחו"ל למדינה

סעיף אבטחת משלחות הספורט לחו"ל מגיע עד 5 מיליון שקלים בשנה ; צבי ורשביאק: "תפקיד המדינה להגן על אזרחיה ולא יעלה על הדעת שאיגודי הספורט יצטרכו לשאת בהוצאות אלה"

המחלוקת סביב מימון אבטחת משלחות הספורט לחו"ל ממשיך להעסיק את ראשי הספורט בישראל. במכתב ששיגר יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת התרבות והספורט לימור לבנת, מבקש יו"ר הוועד האולימפי להעביר את נטל אבטחת המשלחות מגופי הספורט אל המדינה.

"משלחות הספורט, המייצגות את המדינה, יוצאות לתחרויות בשליחות לאומית. תפקיד המדינה להגן על אזרחיה ולא יעלה על הדעת שאיגודי הספורט יצטרכו לשאת בהוצאות אלה", אמר ורשביאק. "זהו נטל גדול ביותר על האיגודים שחלקם כבר הודיע כי ייאלץ לוותר על ההשתתפות בתחרויות בינלאומיות. אם איגודים יפסיקו להשתתף בתחרויות, נגורש מאירופה".

סעיף אבטחת המשלחות על איגודי הספורט השונים מוערך ב-3 מיליון שקלים בשנה סטנדרטית, עד 5 מיליון שקלים בשנה עמוסת אירועים בינלאומיים. בוועד האולימפי טוענים כי אחת הבעיות של האיגודים היא העובדה שעליהם לחתום כחודש לפני יציאת המשלחת על הסכמתם למימון המשלחת, זאת מבלי לדעת באיזה סכום מדובר.

אבטחת משלחות הספורטאים לחו"ל החלה לאחר רצח 11 הספורטאים במשחקי מינכן 1972. במשך כ-30 שנה נטלה המדינה על עצמה את נטל המימון ורק בראשית שנות האלפיים החליטה להעביר את הנטל לאיגודים עצמם.