כן-פייט פותחת עוד חזית: נכנסת לניסויים קליניים בסרטן הכבד

המנכ"לית פנינה פישמן: "הכסף שיש לנו בקופה צפוי להספיק לכל תוכנית העבודה, עד 2010"

חברת כן-פייט נכנסת לניסוי בטיחות ויעילות ראשוני (שלב I/II) בתרופה השנייה שלה, טיפול לסרטן הכבד. התרופה כבר נמצאה בטוחה בניסוי שנערך בארה"ב.

שבוע לפני הודעה זו, וללא חדשות מיוחדות מצד החברה, עלתה המניה במצטבר ב-36% והוסיפה לכך ביומיים שלאחר מכן 44%. בעת כתיבת שורות אלה, המניה מתממשת בכ-20% ושווי השוק של החברה הוא 315 מיליון שקל.

מאז המהלך עלתה מניית החברה ביום חמישי ב-18% ואתמול הוסיפה לעלות בעוד 16.7%. בהקשר זה ראוי לציין שגם ביום המסחר שלפני ההודעה עלתה המניה ב-23.8%, והיא נהנתה מעליות מתונות גם ברוב הימים שקדמו לכך, אף שלא פרסמה הודעות.

המהלך של כן-פייט מעניין גם משום שבתקופה זו חברות רבות נמנעות מלהיכנס לניסויים חדשים, שכן ניסוי הוא פעילות ששורפת מזומנים בקצב יחסית מהיר. הנטייה של מרבית החברות היא לעבור לקצב שריפה מינימלי, בתקווה לצלוח את המשבר ולהתחיל מחדש בפעילות שורפת מזומנים רק בתקופה בה יהיה אפשרי לגייס במקביל הון נוסף.

עם זאת, חברה אשר מהמרת רק על מספר קטן של ניסויים, עלולה למצוא עצמה אחרי המשבר מול משקיעים מתעניינים, אבל ללא תוצאה חיובית או ניסוי מבטיח להציג בפניהם.

פנינה פישמן, מנכ"לית כן-פייט, אומרת כי "קיבלנו מנדט כדי להביא תוצאות ולא על-מנת להחזיק כסף בקופה. הניסוי נערך בישראל ויש לנו מערך ניהול ניסויים קליניים עצמאי, כך שאנחנו מנטרים את הניסוי בעצמנו. מה שעולה לנו כסף זה רק התכנון. הכסף שיש לנו בקופה צפוי להספיק לכל תוכנית העבודה, עד 2010". לחברה היו 20.8 מיליון שקל בקופה בסוף 2008.

החברה כבר נמצאת בשלושה ניסויים מתקדמים בתרופה שפועלת כנגד מחלות של המערכת החיסונית: ניסוי יעילות (שלב IIb) בדלקת המפרקים השגרונית, כאשר ניסוי יעילות ראשוני (שלב IIa) במחלת העין היבשה הסתיים והחברה מצפה לתוצאות. בנוסף, כן-פייט נמצאת בניסוי יעילות ראשוני (שלב IIa) בפסוריאזיס, שצפוי להסתיים במהלך הקיץ הקרוב.

פרט לניסוי הנוכחי בטיפול לסרטן הכבד, מתכננת החברה, במסגרת תוכנית עבודה שכבר תוקצבה, להיכנס לניסוי בתרופה זו גם לטיפול בחולי דלקת כבד נגיפית מסוג C (הפטיטיס C).