מד-אינווסט של בן-חיים פיזרה 100 מיליון דולר בחברות - לפי התוכנית

הקרן, שהקים יזם הביומד הסדרתי יחד עם שותפו למספר אקזיטים בולטים בעבר, לואיס פל, גייסה בנובמבר 2008, בשיא המשבר, 124.5 מיליון דולר באג"ח

לפני מספר חודשים יצאה לדרך חברת האחזקות MedInvest להשקעות בחברות של יזם הביומד הסדרתי פרופ' שלמה בן-חיים.

באותה הזדמנות דיווחה החברה על ההיקפים שהיא מתכוונת להשקיע בכל חברת פורטפוליו.

מד-אינווסט מודיעה כעת כי ההשקעות בוצעו, עם שינויים קלים בחלוקה של הכסף לחברות ביחס למה שתוכנן. בסך הכול, השקיעה הקרן כ-100 מיליון דולר.

הקרן, שהקים בן-חיים יחד עם שותפו למספר אקזיטים בולטים בעבר, לואיס פל, גייסה בנובמבר 2008, בשיא המשבר, 124.5 מיליון דולר באג"ח. מתוך סכום זה, 89 מיליון דולר גויסו ממשקיעים, חלקם הגדול מוסדיים ישראלים ולצידם גוף בריטי אחד. את הגיוס הובילה מגדל שוקי הון.

וכך, בחברת Impulse Dynamics, העוסקת בפיתוח מכשירים לגירוי חשמלי של הלב לשם שינוי פעילותו החשמלית, הושקעו 40 מיליון דולר, בזמן שבמקור דובר על השקעה של כ-50 מיליון דולר.

בחברת MetaCure, העוסקת בגירוי חשמלי למניעה של השמנה וסוכרת, הושקעו 20 מיליון דולר, במקום 15 מיליון דולר עליהם דובר בתוכניות המקוריות.

בחברת Spectrum Dynamics, שפיתחה טכנולוגיה לשיפור הדמיה גרעינית, לא דווח סכום ההשקעה, כאשר לפני מספר חודשים מד-אינווסט תכננה להשקיע 25 מיליון דולר.

בחברת Mitorika, המפתחת מוצר לאימון שרירים של נפגעי שבץ מוחי, הושקעו 19.5 מיליון דולר, יותר מכפול מהסכום המקורי, שעמד על כ-8 מיליון דולר.

בחברת Core Dynamics, העוסקת בתחום שימור הרקמות בהקפאה לצרכי פריון והשתלות, הושקעו 17.9 מיליון דולר, גם פה סכום גבוה מ-11 מיליון דולר, עליהם דובר במקור.