אי.בי.אי על מניות התקשורת הישראליות: "הסיכונים גבוהים וקיימות אלטרנטיבות השקעה מעניינות יותר ומסוכנות פחות"

מורידים ההמלצה לנטוויז'ן, סמייל ואינטרנט זהב ל"נייטרלי" מ"קנייה" וכן את מחירי היעד ; "תחום הטלפוניה הבינלאומית, ותחום האינטרנט יושפעו מההאטה הכלכלית, מכניסתם של מתחרים חדשים ומשוק רווי אשר יקשה על המשך הצמיחה"

בבית ההשקעות אי.בי.אי פירסמו סקירה מעודכנת על מניות התקשורת הישראליות הקטנות, סמייל תקשורת 012 , נטוויז'ן ואינטרנט זהב . האנליסט אורי ליכט, ומנהל מחלקת המחקר, יובל זעירא, מורידים המלצתם לשלושת החברות ל"נייטרלי", מהמלצה קודמת של "קנייה", וכן את מחירי היעד של כל אחת מהמניות, כפי שיפורט בהמשך.

"חברות התקשורת הקטנות עומדות בפני שנת 2009 מאתגרת במיוחד". אומרים באי.בי.אי. להערכתם, בתחום הטלפוניה הבינלאומית, ההאטה הכלכלית תוביל לירידה בהיקף התיירות הנכנסת והיוצאת, ובהתאם לירידה בהיקף השיחות הבינלאומיות. גם לגבי תחום האינטרנט - המהווה את תחום הפעילות השני של החברות האלו, מעריכים בבית ההשקעות כי הוא יושפע מכניסתם של מתחרים חדשים ומשוק רווי אשר יקשה על המשך הצמיחה.

"הסיכונים גבוהים וקיימות אלטרנטיבות השקעה מעניינות יותר ומסוכנות פחות, אפילו בשוק התקשורת עצמו". אומרים באי.בי.אי, ומציינים זאת, למרות שמבחינת החברות האלו, שנת 2009 היא השנה שסוף סוף המיזוגים והרכישות הם מאחוריהן וביכולתן להקדיש את עיקר המשאבים לשיפור היעילות השוטפת.

האנליסטים הורידו את מחיר היעד למניית נטוויז'ן ב-16.7% ל-35 שקל למניה - גבוה ב-15.6% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום. את מחיר היעד למניית אינטרנט זהב הורידו ב-23% ל-20 שקל למניה - גבוה בכ-3% ממחירה בשוק. את מחיר היעד של מניית סמייל הורידו ב-20% ל-27 שקל למניה - גבוה ב-7% ממחירה בבורסה.

[להמלצות אנליסטים]