דניה סיבוס פיטרה שני מנהלי עבודה בחשד לקבלת טובות הנאה מקבלני משנה

על-פי החשד, שני מנהלי העבודה קיבלו טובות הנאה בהיקף כספי הנאמד בעשרות אלפי דולרים ; אילן בן-גיגי: "ההנהלה תשקול לנקוט בצעדים חריפים יותר מעבר לסיום עבודה של השניים"

חברת התשתית דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב, פיטרה שני מנהלים בחברה בחשד לקבלת טובות הנאה מקבלני משנה שהעסיקה - כך נודע ל"גלובס".

על-פי החשד, שני מנהלי העבודה קיבלו טובות הנאה בהיקף כספי הנאמד בעשרות אלפי דולרים. הערכות אחרות לעומת זאת גורסות כי הסכום גבוה הרבה יותר. במקרה אחד מנהל עבודה קיבל המחאה מקבלן משנה שעבד באתר שבאחריותו, ובמקרה השני נחשד מנהל עבודה בשיתוף-פעולה שהוביל לגניבות מאתר החברה.

בדניה סיבוס מאשרים את הפרטים, ומדגישים כי החברה הפסיקה את עבודתו של קבלן המשנה. מהחברה נמסר בתגובה, כי "מדובר בשני מנהלי עבודה בתחום המגורים. החברה היא זו שיזמה את ההליך לפני פסח, ובעטיו עוכבו הליכי השימוע והודעת הפיטורין עד לאחר החג".

במייל שנשלח השבוע על-ידי ההנהלה לעובדים נכתב כי "לצערנו, נאלצה הנהלת החברה להביא לידי סיום עבודתם של שני עובדים שפעלו בניגוד לכללי ההתנהגות והנהלים המקובלים בחברתנו. הנהלת החברה רואה בחומרה אירועים מסוג זה, ותשקול לנקוט בצעדים חריפים יותר מעבר לסיום עבודה - על כל המשתמע מכך. החברה מבקשת להדגיש שוב את כללי ההתנהגות בקרב כלל עובדי החברה".

יצויין כי בעקבות החריגה הגדולה שהתגלתה בשנה שעברה בעלויות להקמת כביש רוחב 431, חיזקה דניה סיבוס את מערך הביקורת הפנימית בחברה. יחד עם זאת, הפרשה הנוכחית התגלתה בעקבות מכתב אנונימי שנשלח להנהלת החברה, ובעקבות זאת נפתחה חקירה פנימית בנושא.

בתוך כך, דניה סיבוס, בניהולו של אילן בן-גיגי, דיווחה אתמול (ג') כי החברה הבת נתיבי היובל, זכיינית כביש 431, הסדירה קבלת הלוואה לזמן ארוך (לתקופה של 21.5 שנים) מקונסורציום המורכב מתאגיד בנקאי וממספר משקיעים מוסדיים. ההלוואה היא בסך כולל של 1.33 מיליארד שקל, בריבית שנתית צמודה בשיעור של 4.27%.

מדובר במחזור של החוב בנקאי לטווח הקצר והמרתו להלוואה לטווח ארוך, זאת בהתאם לתנאים שנקבעו מראש עם הגופים המוסדיים בסגירה הפיננסית לפרויקט. חברת הדירוג מעלות הודיעה אתמול על קביעת דירוג סופי של AA יציב להתחייבויות לטווח ארוך.