לב לבייב מכר למשקיע זר את מגדל אפריקה ישראל ברחוב אחד העם בתל אביב תמורת 166.5 מיליון שקל

אפריקה נכסים תמכור 95% מזכויותיה בשטחיו הבנויים של הנכס, ותישאר בעלת הזכויות ב-5% הנותרים ; תמכור גם 50% מיתרת זכויות הבנייה הבלתי מנוצלות בנכס, ותישאר בעלת הזכויות ב-50% הנותרים

אפריקה נכסים , החברה הבת של אפריקה ישראל , הודיעה היום (ד') כי הגיעה אתמול להסכמה עם תאגיד בשליטת משקיעים זרים למכירת 95% מזכויות החברה בנכס מגדל אפריקה ישראל ברח' אחד העם בתל אביב ו- 50% מיתרת זכויות הבניה הבלתי מנוצלות בנכס בתמורה ל-166.5 מיליון שקל.

על פי ההסכם, תמכור החברה לרוכש 95% מזכויותיה בשטחיו הבנויים של הנכס, ותישאר בעלת הזכויות ב- 5% הנותרים.

החברה מסרה כי בכפוף להשלמת העסקה היא צפויה לרשום רווח לפני מס בסך של כ-17 מיליון שקל.

מגדל אפריקה ישראל, שממוקם במפגש הרחובות רוטשילד-הרצל-אחד העם, הוא בניין משרדים בן 18 אלף מ"ר ו-324 מקומות חניה. במארס 2008 קיבלה אפריקה נכסים אישור עקרוני מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב להוסיף עוד 10 קומות משרדים, שיבואו לידי ביטוי בתוספת של 8,500 מ"ר. כשניתן האישור העקרוני הוערכה בנייתן של 10 קומות אלו ב-10 מיליון דולר.

החברה אף העניקה לרוכש אופציה הניתנת למימוש בתוך שנתיים ממועד חתימת ההסכם, לרכוש מאת החברה את 5% הנותרים הנ"ל תמורת סך של 7.7 מיליון שקל.

אפריקה ישראל אחד העם / צלם: אבשלוום ששוני

במקרה בו לא יממש הרוכש את האופציה, תעמוד לחברה הזכות לחייב את הרוכש, בתוך תקופה של 12 חודשים שראשיתה עם תום תקופת השנתיים הנ"ל, לרכוש מאת החברה את 5% הנותרים הנ"ל, תמורת אותו סכום.

על פי ההסכם, תמכור החברה לרוכש 50% מיתרת זכויות הבנייה הבלתי מנוצלות בנכס, ותישאר בעלת הזכויות ב-50% הנותרים.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר: "אני מברך על העסקה שהינה בעלת חשיבות רבה עבור החברה. מדובר בנכס שאין בגינו חוב כלשהו והוא נמכר במחיר ראוי של כ-166.5 מיליון שקל, ובתשואה נאותה".