מנכ"ל eBay: "הצרכנים עברו לרכוש פריטים משומשים ומחפשים את העסקה הזולה ביותר"

חברת המסחר המקוון דיווחה על ירידה של 22% ברווחים ועל ירידה של 8% בהכנסות, אך היכתה את ציפיות האנליסטים ; יותר מ-54% מהכנסות החברה נבעו מפעילות בינלאומית, והתחזקות הדולר שחקה את ההכנסות

חברת המסחר המקוון, eBay פרסמה אתמול (ד') בסיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות לסיום הרבעון הראשון של השנה. ההאטה הכלכלית הובילה את החברה לדווח על רבעון שני ברציפות של ירידה ברווחיה ובהכנסותיה. עם זאת, מפעילת זירת המסחר האינטרנטית היכתה את תחזיות האנליסטים, ולאחר פרסום התוצאות זינקה המניה במסחר המאוחר בכ-6%.

רווחיה של eBay נפלו ב-22% ל-357.1 מיליון דולר או 28 סנט למניה, לעומת 459.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול סעיפים חד-פעמיים דיווחה החברה כי הרווח למניה הסתכם ב-39 סנט, לעומת צפי האנליסטים ל-33 סנט למניה.

הכנסות החברה ירדו ב-8% והסתכמו ב-2.02 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים להכנסות בהיקף של 1.94 מיליארד דולר.

יותר מ-54% מהכנסותיה של החברה נבעו מפעילות בינלאומית מחוץ לארה"ב. כתוצאה מהתחזקות הדולר במהלך הרבעון כנגד מטבעות זרים, נשחקו ההכנסות של החברה המתורגמות לדולרים.

מנכ"ל החברה, ג'ון דוניהו, אמר לאחר פרסום הדו"חות, כי "הצרכנים הוציאו פחות על פריטים מעטים יותר במהלך התקופה. הם עברו לרכוש חפצים משומשים במקום חדשים בהם התרכזו בעבר - ויצאו לצוד את העסקה הזולה ביותר".

פרדריק מורן, אנליסט בחברת בנצ'מרק אשר המלצתו לחברה היא "החזק", אמר כי 3 הפעילויות המרכזיות של החברה היו טובות יותר מהצפי. "למרות שזירת המסחר המקוון של החברה נותרה תחת לחץ, התוצאות היה חמורות פחות משחששנו - וזו הקלה".