ייצוגית ב-186 מיליון שקל נגד פרטנר: חייבה שלא כדין בתוכניות הכוללות "דקות קרדיט"

לטענת התובעת, על אף שהלקוחות לא ניצלו את מלוא "בנק הדקות" בחודש מסוים, הם חויבו ע"י פרטנר באותו החודש בתשלום בגין שיחות למספרי טלפון בישראל שאינם מתחילים בספרה "0" ואשר הינם מספרי בזק

מנויית פרטנר הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד פרטנר בסכום של 186 מיליון שקל, בטענה לחיוב שלא כדין בתוכניות הכוללות "דקות קרדיט" ואי-קבלת התמורה בגין חבילות התקשורת הנלוות במסגרת התוכניות "דקות קרדיט".

בכתב התביעה נאמר כי פרטנר מציעה ללקוחותיה תוכניות שבמסגרתן רוכש המנוי בתמורה למחיר חודשי קבוע בין היתר מספר קבוע מראש של "בנק" דקות חיוג (92 דקות שיחה בישראל אל כל היעדים למשך 36 חודשים), לניצול במהלך החודש בתעריף

התובעת מעריכה כי כ-50% מלקוחות פרטנר רוכשים תוכנית כזו, ואולם לטענתה - על אף שהלקוחות לא ניצלו את מלוא בנק הדקות בחודש מסוים, הם חויבו על-ידי פרטנר באותו החודש בתשלום בגין שיחות למספרי טלפון בישראל שאינם מתחילים בספרה "0" ואשר הינם כולם מספרי בזק.

עוד טוענת התובעת, באמצעות עוה"ד מיכאל בך ועידן איידן, כי פרטנר מציעה ללקוחותיה חבילות תקשורת שונות הנלוות ומצטרפות לתוכנית התקשורת הבסיסית "דקות קרדיט". במסגרת חבילות אלה בוחר המנוי בחבילה המתאימה למאפייני השימוש שלו, ובתמורה לתשלום חודשי קבוע הוא מקבל הטבות בתעריפי השיחות הכלולות בחבילה הנלווית.

ואולם, לטענת התובעת, הלקוחות שהתקשרו בתוכנית בסיסית של דקות קרדיט ורכשו בנוסף לכך גם את אחת החבילות הנלוות (דוגמת אורנג' סוף שבוע, אורנג' לילה, ואורנג' חברים) - לא זכו לקבל את ההטבה של החבילות הנלוות, אלא דקות הקרדיט שלהם הופחתו כאילו מדובר היה בעלות שיחה רגילה - וכל זאת על אף שהלקוח משלם תשלום נוסף לפרטנר לשם רכישת החבילה הנלווית, מעבר לתשלום בגין התוכנית הבסיסית.

התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את פרטנר להשיב ללקוחותיה את הסכומים שנגבו מהם ביתר ולהורות לה לחדול מהתנהלותה זו.

טרם נתקבלה תגובתה של פרטנר. (ת.א. 1438/09).