המשבר נראה יותר טוב על המסך החדש: ענף מסכי הטלוויזיה בישראל ממשיך לצמוח

יצרניות האלקטרוניקה עומדות להשיק לקראת הקיץ מסכים משודרגים ; המחירים נמצאים במגמת ירידה

מכורים למסך הקטן? אוהבים חידושים טכנולוגיים? אלה שחיכו לקיץ כדי לשדרג את הטלוויזיה שלהם - ייהנו השנה משלל הצעות וחידושים.

כבכל שנה, אחרי שיצרניות ציוד האלקטרוניקה הבידורית מציגות את הפיתוחים החדשים שלהן בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES המתקיימת בינואר בלאס וגאס, הם מגיעים לישראל מספר חודשים מאוחר יותר, ומאפשרים הצטיידות בטלוויזיה חדשה לסלון, לקראת ימי השרב החמים והצפייה הממושכת והממוזגת.

מסכים דקים, פלזמות ו-LCD, שהחלו להיכנס לשוק המקומי בשנים האחרונות תופסים על-פי הערכות, נתח שוק של 70% לעומת המסכים הרגילים (CRT), המחזיקים נתח שוק של 30%.

כמו-כן, תקן HD החל לתפוס תאוצה בשנה וחצי האחרונות, בעקבות הפיכתו לסטנדרט אצל כל היצרניות, והוא תרם לרצון הלקוחות לשדרג את הטלוויזיה שלהם.

החידושים ב-2008 היו בעיקר מסכים דקים, גוונים שונים וחיבורי USB שאפשרו לחבר כוננים שונים ולצפות בתוכן שהורד מהאינטרנט ללא שום מתווך.

המשבר הכלל עולמי בחודשים האחרונים הצליח לפגוע בתעשיית האלקטרוניקה הבידורית. אבל, נראה כי שוק המסכים הצליח להישאר חסין בישראל, למרות שמדובר במוצר מותרות.

"נתוני הייבוא מראים שיש גידול של 15% במכירות מסכים דקים בישראל ב-2009 לעומת 2008, למרות המשבר", אומר קובי בש, מנהל מותג טושיבה בניופאן, "העלייה במכירות היא כתוצאה מירידת מחירים, שגרמה לצרכנים רבים להחליף את הטלוויזיה הישנה שלהם למסך דק".

גם יובל גל, מנכ"ל בסט-ביי רשתות, מציין כי חל גידול במכירות. "הצמיחה אצלנו היא של יותר מ-40% לעומת הרבעון הראשון של השנה שעברה", הוא אומר.

לדבריו, הלקוחות לא מסכימים לוותר על רכישה של טלוויזיה חדשה. "הם מעדיפים לקנות מסך ולא לקנות מכונת כביסה או לשפץ את הבית. המסך הוא סמל סטטוס מודרני, ויש אנשים שכבר רוכשים מסך שני או שלישי לבית".

גל מוסיף כי המגמות היום הן רכישה של מסכים גדולים יותר, החל ממסכי 37 אינץ' דרך 42 אינץ' ומעלה. כמו-כן, לקוחות מעדיפים לקנות טלוויזיות ממותגות ולא מותגי מדבקה, כמו פוג'יקום או פיילוט שחברות אחרות מייצרות עבורן והן שמות מדבקה עם שמן.

"השנה גם מרגישים פחות את מותגי המדבקה, וחברות כמו LG או סמסונג תפסו את המקום שלהן. הסיבה לכך היא בעיקר פער המחירים שהצטמצם בצורה משמעותית".

פיליפס - כמו בקולנוע

1. פיליפס תשיק בארץ בחודש מאי את טלוויזית ה-LCD הראשונה בשוק בפורמט הרחב מאוד של 21:9, במקום פורמט ה-16:9 הנהוג בטלוויזיות השטוחות.

הפורמט החדש מאפשר ליהנות מחוויית צפייה דומה יותר לזו אותה אנחנו מקבלים בקולנוע, בעקבות עיצוב המסך הזהה לזה הקיים באולמות הקולנוע.

בנוסף, ה-PFL9954H/10 משלבת את טכנולוגיית האמבילייט 3 של החברה. טכנולוגיה זו מציגה תאורה המוטמעת במסגרת של המסך, אשר באמצעותה מוקרנים על הקיר צבעים התואמים את התמונה המוצגת בטלוויזיה. התוצאה היא תחושה שהמסך גדול יותר ממה שהוא באמת.

טושיבה - לראות ערוץ 10 ב-HD

2. טושיבה תציג לקראת חודש ספטמבר סדרה חדשה הנקראת SV685. סדרת מסכים זו תוצג בפעם הראשונה בישראל בטכנולוגיית LED ולא בטכנולוגית ה-LCD הפופולרית.

יתרונות ה-LED הם באיכות תמונה גבוהה יותר, באורך חיים ארוך יותר של המנורות במסך וגם באפשרות לתקן פיקסלים שרופים, דבר שלא ניתן לעשות במסכי LCD. סדרת המסכים הזו, תציע גם את טכנולוגית RES , העתידה לשפר את איכות הצפייה בשידורי הכבלים והלווין לאיכות צפייה הקרובה ל-HD - אפ סקיילינג.

הצופה במסך בשידור רגיל המועבר ברזולוציה של 500x450 יקבל תמונה ברזולוציה של 1920x1080.

הטכנולוגיה, שפותחה על-ידי טושיבה, כוללת מיקרו מחשב בתוך המסך המבצע את השיפור בתמונה בשידור ולא באיכות התמונה של המסך, כך שהצופים יכולים ליהנות מאיכות תמונה גבוהה בהרבה בשידורי הטלוויזיה הרגילים. המסכים של טושיבה שיכללו את ה-RES , יהיו יקרים ב-15% ממסכים מקבילים ללא הטכנולוגיה הזו.

סוני - ללא חוטים

3. סוני תחל לשווק בימים הקרובים את הטלוויזיה האלחוטית הראשונה בישראל מדגם EX1.

טלוויזיה זו מאפשרת לחבר את הממיר, קונסולת הפלייסטיישן 3 ושאר האביזרים במקום נפרד בבית ולשמור על סלון נקי מחוטים. התקשורת בין הטלוויזיה למכשירים מתבצעת באמצעות קופסת חיבורים (Setup Box), המסוגלת להעביר את השידורים בתקן HD ולא לאבד מהאיכות, בעקבות החיבור האלחוטי. עובי טלוויזיית ה-LCD עומד על 4.9 ס"מ.

פנסוניק - גם אלחוטי, גם דק

4. בדומה לסוני, גם פנסוניק תביא לישראל טלוויזיה אלחוטית. גם כאן, החיבור נטול החוטים למסך מתבצע באמצעות קופסת החיבורים, כאשר הלקוחות יוכלו לחבר את הממיר ושאר האביזרים במקום אחר בבית וליהנות מצפייה בשידורי HD עם קיר נקי מכבלים.

בזכות הפרדת קופסת החיבורים מהמסך, מעוצבת טלוויזיית הפלאזמה של פנסוניק בעובי של 2.54 ס"מ. ה-Z1 צפויה להגיע לישראל בחודש אוגוסט.

שארפ - כך חוסכים בחשמל

5. במגמת הדאגה לאיכות הסביבה, מתכננת שארפ להשיק בישראל לקראת חודש יוני סדרת מסכי LCD בשם LC-DH77E.

למסך מצב אקולוגי המאפשר לצופים להפחית באופן ידני את התאורה האחורית ב-15%-20% מהרמה הקבועה שלה. השליטה בפונקציה הזו מתבצעת באמצעות לחיצה אחת על הכפתור בשלט.

מאפיין ירוק נוסף של הסדרה החדשה הוא בקרת התמונה האופטית (OPC-Optical Picture Control) - במסגרת המסך משולב חיישן אור, המשנה את עוצמת התאורה של המקלט בהתאם לתנאי התאורה בסביבה.

LG - קישור בלוטות'

6. LG תציע לישראלים החל מחודש מאי את מסך הפלאזמה שלה מדגם PQ70. הטלוויזיה מציעה תקשורת בלוטות', המאפשרת למשתמשים לחבר אוזניות אלחוטיות תואמות וגם להעביר תמונות מהטלפון הסלולרי ישירות למסך.

מלבד היכולת הזו, הדגם הזה מגיע גם עם חיבור USB לצפייה בסרטים בפורמט DivX ישירות מהמחשב הנייד ויש לו גם מצב חיסכון באנרגיה שמפחית את צריכת החשמל עד 40%.

סמסונג - חיבור לאינטרנט

7. גם סמסונג תביא לישראלים את טכנולוגיית ה-LED כבר בתחילת הקיץ. בנוסף ליתרונות ה-LED, בדומה לטושיבה, מציעה סמסונג גם חיבור לאינטרנט - יכולת שתגיע לכאן בחלק מהדגמים של היצרניות בחודשים הקרובים (למשל, בסדרת 9600 בפיליפס).

יישום האינטרנט בסמסונג נקרא MediaLink והוא מאפשר לקבל אינפורמציה בתקשורת אלחוטית של מזג האוויר וחדשות מהאתרים שהתאימו את התוכן שלהם לשירות זה.

כמו-כן, לדגם B7000 יש כונן קשיח בנפח 2 ג'יגה, המאפשר לאחסן עליו תמונות וסרטים. המסך צפוי להגיע לכאן בסוף חודש יוני.

Loewe - סטרימר מהמחשב

8. חברת Loewe הגרמנית תנסה לעשות קאמבק לשוק מסכי הטלוויזיות היוקרתיים מאוד בקיץ הקרוב, לאחר שזו פעלה בארץ במשך שנים בשקט תקשורתי.

מסך ה-Reference בטכנולוגיית LCD יציע ללקוחות האלפיון העליון, סטרימר פנימי המאפשר למשוך קבצים באופן אלחוטי מהמחשב הביתי ולצפות בסרטים, מוזיקה ותמונות על המסך הגדול בסלון. כמו-כן, הטלוויזיה מותקנת על מעמד אלקטרוני המאפשר הטייה ימינה ושמאלה באמצעות שלט. המסך צפוי להגיע לישראל בחודש יולי.