משרד האוצר מציע: ביטול ההקלות במס לספורטאים זרים

(עדכון) כיום, ספורטאי זר משלם מס מרבי של 25% בלבד בארבע העונות הראשונות שלו בארץ ; יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל: "מדובר במכה אנושה לכדורסל הישראלי" ; משרד הספורט הודיע כי יתנגד להצעה

במסגרת הגזרות החדשות שמתכוון משרד האוצר להטיל, תועלה בפני הכנסת הצעה לביטול ההקלות במס לספורטאים זרים. כך התפרסם היום (א') בגל"צ. אם יצליח האוצר להעביר את ההחלטה, הרי שמדובר באחת הגזירות המשמעותיות ביותר עבור קבוצות הספורט בישראל. כזכור, ספורטאי זר משלם במהלך ארבע השנים הראשונות להעסקתו בישראל מס מרבי של 25% בלבד.

במינהלת הליגה טוענים כי מדובר בהחלטה קשה מאוד לספורט הישראלי. יו"ר המינהלת, אבנר קופל, אמר היום ל"גלובס" כי "אנחנו יודעים על העניין הזה כבר יותר משבועיים, ואנחנו מקווים מאוד שהתוכנית של האוצר לא תעבור בסופו של דבר. מדובר במכה אנושה לכדורסל הישראלי".

קופל טוען: "קבוצות ימשיכו אמנם להביא זרים, אבל מן הסתם אלו יהיו זרים באיכות נמוכה יותר ובסופו של דבר אנחנו מעריכים שזה יגרום להורדת הרמה של הליגה". בליגת העל בכדורסל שיחקו העונה 89 זרים. מי שצפויה לספוג את המכה הקשה מכולן היא מכבי ת"א שמחזיקה בסגל שלה זרים יקרים באופן יחסי לקבוצות האחרות.

גם בליגת העל בכדורגל השחקנים הזרים נחשבים בקבוצות הגדולות לבעלי השכר הגבוה. סעיף השכר של כלל השחקנים עמד בעונה האחרונה בליגת העל על כ-200 מיליון שקל. כ-90 זרים שיחקו העונה בליגת העל.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, הגיב לדברים: "בכל שנה העניין הזה חוזר על עצמו. אבל אחרי שבודקים ומבינים קצת יותר לעומק את הנזק שחוק כזה עשוי לעשות לספורט הישראלי, בכך שהוא ימנע למעשה אפשרות להביא שחקנים זרים ברמה גבוהה גם לכדורגל וגם לכדורסל, אז הוא יורד מהפרק. בכל מקרה, אנחנו נפעל בדרך של דיבור ושכנוע כדי שהחוק הזה לא יעבור. אני מאמין ומעריך שהוא לא יעבור בסופו של דבר".

ממשרד הספורט נמסר בתגובה: "משרד הספורט מכיר בחשיבות תרומתם המקצועית של הספורטאים הזרים להתפתחות הספורט בישראל. ביטול ההקלות במיסוי לספורטאים אלו עלול לפגוע באיכות הספורט ובקשרים הבינלאומיים של ישראל, שכן, שיתופם של זרים בספורט מקובל בכל רחבי העולם ושינוי סטטוס זה כאן, עלול, כאמור, לפגוע בשילובם של ספורטאים ישראלים בקבוצות בחו"ל.

"בנוסף, השינוי המוצע עלול לפגוע ביכולת הקבוצות הישראליות ובכך להקטין את סיכוייהם בזירה האירופאית והבינלאומית. מסיבות אלה משרד הספורט יתנגד לשינוי המוצע".