האטה במכירות האופנה וההנעלה: ירידה של 8% בפדיון בקניונים ברבעון

הירידה הורגשה במיוחד בדיזנגוף-סנטר, קניון רמת-אביב וקניון עזריאלי ; מהשוואת המכירות בשבוע שלפני פסח השנה לעומת אותה תקופה אשתקד, עולה כי הקניונים רשמו ירידה כללית של 13.7% בפדיונות

הקניונים חותמים את הרבעון הראשון של 2009 עם ירידה ממוצעת של 8% בפדיונות חנויות האופנה וההנעלה וירידה כוללת של 5% בפדיונות הכלליים - כך עולה מנתוני מערכת ריס.

הקניונים שהובילו את הירידה בפדיונות האופנה ברבעון הם דיזנגוף-סנטר (15.5%-), קניון רמת-אביב (15.1%-), קניון עזריאלי (11.5%-), קניון איילון (9.5%-) וקניון שבעת הכוכבים (7.1%-).

הרבעון הראשון של השנה התאפיין בהאטה במשק שגררה מבצעים והנחות סוף עונה מוקדם מהמקובל, ולכן יש להניח כי הירידה בפדיונות משקפת ירידה כמותית משמעותית יותר במכירות.

קניון ארנה רושם אף הוא ירידה של 18.5% בפדיונות האופנה, אולם זו נובעת מהשיפוצים הנרחבים הנערכים בקניון. למעשה, להוציא את רובע אלרוב בממילא שרשם עלייה של 14.2% בפדיונות בחנויות זהות באופנה, וקניון מלחה שהצליח לשמור על אותה רמת המכירות - כל יתר הקניונים רושמים ירידה בפדיונות. קניון נוסף שרשם ירידה נמוכה הוא קניון חולון (1%-).

חג הפסח מאופיין תמיד בעלייה משמעותית במכירות והשנה, לאור ההאטה, הרשתות הקמעונאיות ציפו לו באופן מיוחד. מהשוואת המכירות בשבוע שלפני פסח השנה, לעומת שבוע לפני החג אשתקד, עולה כי הקניונים רשמו ירידה כללית של 13.7% בפדיונות. הירידה בפדיונות חנויות האופנה וההנעלה היתה אף גבוהה מעט יותר ועמדה על 15%.

למעשה, אין אף קניון שרשם בתקופה זו עלייה בפדיונות. קניון עזריאלי הוביל את הירידה בפדיונות עם ירידה ממוצעת של 26% בפדיונות האופנה וההנעלה בחנויות זהות. ירידות מתונות יחסית נרשמו בקניון קריית-אונו (1.2%-), רובע אלרוב בממילא (5%-) וקניון מול הים באילת (5.9%-).

ביטוי להאטה במכירות ולניסיונות לעודד אותן בכל מחיר ניתן למצוא במבצע "משהו קטן וטוב" שעורך סלקום בשיתוף קבוצת קניוני עזריאלי. במסגרת המבצע ייהנו לקוחות סלקום מהנחה בשיעור של 50% על מחצית מהפריטים הנמכרים במספר רשתות אופנה, לרבות פוקס, קרייזי ליין ולי קופר. מדובר בהנחה שהרשתות מממנות בעצמן, וזאת למרות שמדובר בתחילת עונה. עם זאת, מרבית רשתות האופנה המובילות - ובהן קסטרו, גולף, רנואר, הוניגמן ו-TNT - בחרו שלא לקחת חלק במבצע.