בעקבות חוסר היענות של המוסדיים: אסים נאלצה לשפר את הצעת ההסדר למחזיקי האג"ח

הגופים המוסדיים השיגו אופציות ל-5% ממניות החברה והתחייבות לקבל את אישורם לביצוע עסקאות חדשות

עדי קייזמן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן אסים השקעות , נאלץ לשפר את הצעתו להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח מלפני כשלושה שבועות, בעקבות חוסר היענות של מרבית הגופים המוסדיים להסדר המוצע.

פרט להטבה בדמות 10% ממניות החברה, שכבר הוצעה באותה עת למשקיעי אסים ללא תמורה, מכילה ההצעה המשופרת הטבות נוספות. הראשונה היא הקצאת כתבי אופציות למחזיקי אג"ח א' בשיעור של 5% מהון המניות של החברה, לתקופת מימוש של ארבע שנים. מחיר המימוש המוצע משקף לחברה שווי שוק של 40 מיליון שקל, פרמיה של כ-37% מעל מחיר המניה כיום בבורסה.

כמו כן, נענתה החברה לדרישת מחזיקי האג"ח המוסדיים, לקבל את אישורם לכל עסקה של הקמת פרויקט באמצעות החברה הבת, אסים נדל"ן. גם מחזיקי אג"ח מסדרה ב', שהיא אג"ח להמרה, קיבלו הצעה משופרת בדמות תיקון היחס להמרה.

בתמורה, מתבקשים מחזיקי האג"ח להסכים לדחיית תשלומי הקרן שהחברה אמורה לשלם במאי 2009 ומאי 2010, לחמישה תשלומים שנתיים שווים (במקום ה-7 המקוריים) עד מאי 2015. כמו כן, יינתן להם פיצוי בשיעור הריבית - 9% עד 10% במקום 7.5% היום, כשבנוסף התחייבה החברה שלא לשעבד נכסים נוספים לצורך פעילות חדשה, ולהגביל חלוקת דיבידנדים.

אסים הדגישה כי בידיה מזומנים שהם לבדם יכולים לפרוע את מרבית ההתחייבויות השוטפות של החברה, לרבות תשלומי ריבית וקרן לבעלי איגרות החוב לשנת 2009. "מטרת ההסדר היא לצלוח את המשבר הנוכחי, תוך שמירתם של מרבית נכסי החברה, וביצוע פעולות השבחה מסוימות בנכסים אלה", נאמר בהודעת החברה עם פרסום ההצעה המקורית.

אסים, הפעילה בתחום הנדל"ן ברומניה ובבולגריה, סיימה את 2008 בהפסד של 14.2 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 28 מיליון שקל. לחברה התחייבויות של כ-120 מיליון שקל.