אירופה הצליחה להתאושש בסיום בעזרת חברות התרופות; הדאקס טיפס ב-0.4%; בריטיש איירוויז נפלה 7.8%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] מדד מחירי הייבוא בגרמניה הצביעה על ירידה שנתית של 7.1% ; מרק הגרמנית פרסמה את דו"חות הרבעון הראשון ; מדד פוטסי עלה ב-0.3% ; הבורסה בספרד איבדה 1.25%

יצרניות התרופות הצליחו להוביל את הבורסות המובילות באירופה לסגירה חיובית, לעומת זאת במגזרי התעופה והמלונאות נרשמו ירידות חדות - כל זאת על רקע התפשטות נגיף שפעת החזירים, כאשר רשויות הבריאות בספרד הודיעו כי לפחות 17 נבדקים על רקע החשש כי נדבקו בנגיף.

מוקדם יותר רשמו המדדים המובילים באירופה ירידות על רקע פרסום נתוני מאקרו בגרמניה ובריטניה. המדד הפאן-אירופי דאו ג'ונס Stoxx 600 עלה בסיום ב-0.4% לעומת ירידות של עד 1.8% שנרשמו בו במהלך המסחר.

כזכור, בשבוע שעבר נרשם שיפור במדד מנהלי הרכש שפורסם בגוש האירו ובסקר העסקים של IFO, וזאת כביטוי לשיפור באמון המשקיעים בעקבות הפעולות הנמרצות יותר שנוקט הבנק המרכזי באחרונה ותוכניות התמריצים שהוציאו לפועל המדינות השונות.

במקביל, מדד מחירי הייבוא שפורסם היום בגרמניה הצביעה על ירידה שנתית של יותר מ-7% וזאת בעקבות המשך הירידה במחירי הנפט.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל סבורים כי "כל עוד המחירים ממשיכים לצנוח ולא יהיו סימנים ברורים להתאוששות כלכלית, לא ניתן יהיה להוציא מכלל אפשרות סכנת דפלציה. לפיכך, הצפי כעת הוא שהבנק המרכזי יפחית בשתי ישיבות המדיניות הבאות את הריבית ברבע אחוז ויחליט על נקיטת צעדים כמותיים מסוג כזה או אחר, מה שעשוי להכביד על המסחר באירו".

הבנק העולמי הזהיר כי המשבר העולמי הופך לאסון עבור המדינות העניות, ודחק במדינות המפותחות לזרז את העברת הכספים למדינות הזקוקות לכך. הבנק העולמי חושש כי 50 מיליון איש ברחבי העולם יגיעו למצב של עוני קיצוני.

נשיא הבנק העולמי, רוברט זואליק, אמר כי "מדינות העולם השלישי עלולות לספוג את הגל השני והשלישי של המשבר הנוכחי". זואליק הודה כי אף אחד אינו יודע מתי המשבר יסתיים ומתי תבוא ההתאוששות.

"התחלנו להפנים שהעולם מתמודד עם משבר שלא היה דומה לו בעבר. עניים עלולים לסבול במידה הרבה ביותר ועל כן יש לפעול עכשיו כדי למנוע אסון אנושי".

ברקע; ממשיך החשש מהתפשטות של נגיף שפעת החזירים ברחבי העולם, מה שפוגע בחברות הספנות והתעופה, אך מיטיב עם ענף הבריאות.

אמש הכריזו הרשויות בארצות הברית על מצב חירום לאחר שאובחנו כ-20 מקרים של הדבקות בנגיף. החולים פיתחו תסמינים של השפעת לאחר ששבו מטיול סקי במקסיקו סיטי.

במקסיקו, שם התפרצה המחלה, עלה מניין ההרוגים מהנגיף ל-103, כך דיווח הבוקר משרד הבריאות במדינה. כ-400 בני אדם מתוך 1600 האנשים שחששו שנדבקו, עדיין מאושפזים ונבדקים, היתר הוכרזו בריאים.

בסיום המסחר נותר הקאק הצרפתי ללא שינוי, הפוטסי הלונדוני טיפס ב-0.27%, הדאקס בגרמניה הוסיף 0.42%, מדד ה-IBEX בספרד איבד 1.25%.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.87% ל-1.3125 דולר והליש"ט מאבדת 0.62% ל-1.4571 דולר.

בזירת המאקרו

מדד אמון הצרכנים של מכון המחקר הגרמני Gfk נותר ללא שינוי ברמה של 25.

מדד מחירי הייבוא שפורסם היום בגרמניה הצביעה על ירידה שנתית של 7.1% וזאת בעקבות המשך הירידה במחירי הנפט.

מדד מחירי הבתים בבריטניה של Hometrack הצביע על ירידה שנתית של 10.1% בערכי הבתים. בנוסף לכך, נתוני המשכנתאות שפרסם איגוד בנקאי המשכנתאות הצביע על ירידה בחודש מארס במספר לוקחי המשכנתאות ל-26 אלף מ-28 אלף. הבנק המרכזי ממשיך לרכוש אגרות חוב במטרה להקל את התנאים בשוק האשראי, ואולם אם המאמצים הללו לא יתנו בקרוב את אותותיהם בשטח הרי שהחשש סביב עתידה של הכלכלה הבריטית יילך ויגבר והדבר אינו מבשר טובות עבור הלירה שטרלינג.

מניות בכותרות

מרק KGaA (סימול: MRCG.DE) דיווחה על ירידה של 45% ברווחים התפעוליים ל-198 מיליון אירו (308 מיליון דולר), ברבעון הראשון של 2009. מכירות הרביף המתחרה בקופקסון של טבע , זינקו ברבעון ב-18% ל-368 מיליון אירו. ההכנסות מתחום הפרמצבטיקה צמחו ב 9.7% ל-1.418 מיליארד אירו, כאשר את הצמיחה הובילו מכירות הרביף, הארביטוקס והגונאל-אף - ששורשיהם בישראל.

מניות חברות התעופה נפלו על רקע חשש להתפשטות שפעת החזירים באירופה: דויטשה לופטנזה, בריטיש אירוויז , אייר פרנס.

קרייזלר חתמה אתמול על שני הסכמים נפרדים עם ארגון העובדים בענף הרכב האמריקני ועם ארגון העובדים בענף הרכב בקנדה. בנוסף, נדרשת החברה למיזוג עם יצרנית הרכב האיטלקית, פיאט . העסקה המתרקמת בין פיאט לקרייזלר אמורה לתת לפיאט החזקה של 20% בקרייזלר תמורת הזכות להשתמש בטכנולוגיות שלה לייצור כלי רכב קטנים וחסכוניים.

חברות האנרגיה רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום עלולות לדווח על ההכנסות הנמוכות ביותר מזה חמש שנים.

ישראליות באירופה

CasinoChoise.co.uk הוסיפה את 888 לפרוטפוליו של המשחקים המקוונים שלה.

חברת דירוג האשראי מידרוג הורידה היום את דירוג האשראי לשתי חברות הנדל"ן שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן, כלכלית ירושלים ומבני תעשיה . מידרוג מנמקת את הורדת הדירוג ואופק הדירוג של כלכלית ירושלים ב"גריעה משמעותית ביחסי האיתנות וביחס ההון העצמי למאזן של החברה באופן אשר אינו משקף, להערכת מידרוג, את דירוגה הנוכחי של החברה". הדברים אמורים בעיקר ביחס לירידה בשווי של החברה הבת מירלנד פיתוח (שמניותיה נסחרות בבורסה המשנית בלונדון) והרעה בפעילות החברות המוחזקות הפרטיות, סוויטלנד ומונדון.