לידיעת זכייניות הטלוויזיה: לא יופחת היקף ההוצאה על סוגה-עלית

כך הוחלט בישיבה של מועצת הרשות השנייה, אשר מעוניינת להקים ועדה מקצועית לחידוד ההגדרות לתוכניות הדרמה והתעודה ; המועצה אישרה שינוי בתמהיל ההוצאה על סוגה-עלית

היקף ההוצאה על סוגה-עלית תישאר כפי שקבוע כיום בחוק, כך הוחלט אתמול (א') בדיון שערכה מועצת הרשות השנייה בעניין מיקוד הרגולציה. בנוסף החליטה המועצה לפנות לשר התקשורת במטרה להקים לאלתר ועדה מקצועית שתגדיר ותחדד את ההגדרות לתוכניות הדרמה והתעודה, וזאת בטענה כי בתקופה האחרונה קיימת תופעה של שידור תכנים שמבחינה ציבורית אינם מתאימים להיכלל במסגרת תוכניות דרמה ותעודה המוכרות לסוגה-עלית.

בהמשך להמלצת הנהלת הרשות, החליטה המועצה כי קביעת ההוצאה על סוגה-עלית במדרגה א', בהתאם לתוספת לחוק, תהיה כך שההוצאה על דרמה תעמוד על 40 שעות בהשקעה של 20 מיליון שקל, ההשקעה בתוכניות תעודה תעמוד על 55 שעות בהשקעה של 8 מיליון שקל, ההשקעה בסרטי תעודה תעמוד על 22 שעות בהיקף של 8 מיליון שקל, והוצאה על ז'אנר מיוחד תעמוד על 63 שעות בהיקף של 50 מיליון שקל - כך שסך כל היקף ההוצאה על סוגה-עלית תעמוד על 180 שעות בשנה בהיקף של 50 מיליון שקל.

בנוגע להיקף ההוצאה על סוגה-עלית במדרגה השנייה (הוצאה מעל 50 מיליון שקל כפי שהתחייבו קשת ורשת במכרז), החליטה המועצה לקבלת עמדתו של יו"ר ועדת טלוויזיה, וההוצאה תהיה כך שבגין דרמה יוצעו 30%, בגין תוכניות תעודה 15%, סרטי תעודה 10% וז'אנר מיוחד 45%.

במסגרת שימוע בנושא מיקוד הרגולציה, התכנסה אתמול מועצת הרשות השנייה וקיבלה מספר החלטות ובהן גם אימות המלצת מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, להכיר בהוצאות פיתוח תוכניות בשיעור של עד 5% מהוצאות הזכייניות על סוגה-עלית.

בנוסף קיבלה המועצה את המלצתו של יו"ר ועדת טלוויזיה, אייל בוחבוט, להכיר בהוצאה לפיתוח של 5% נוספים במדרגת ההוצאה השנייה בסוגה, ובתנאי שמדובר בפיתוח שנעשה בפריפריה או שהיוצר הינו מהפריפריה המגזרית או הגיאוגרפית.

כמו כן, המועצה קיבלה את המלצת הנהלת הרשות להרחיב את היקף ההכרה בפיתוח תוכניות שאינן סוגה-עלית מ-1% ל-2%. המועצה קיבלה את המלצת הנהלת הרשות להגדיל את המנעד בנאותות של דרמה, תוכניות תעודה וז'אנר מיוחד מ-30% ל-35% וזאת על מנת לאפשר הוצאה גבוהה יותר לתכניות מסוגה עלית. עוד הוחלט לצמצם את מנעד הנאותות בסרטי תעודה מ-30% ל-20%, כדי להגדיל את נאותות ההפקה של סרטי התעודה.

עוד החליטה המועצה כי מכסת ההפקות הקנויות מסוגה-עילית תורכב כך ש-35% הפקות עצמיות של הזכיין, 20% הפקות קנויות בהן הזכיין יכול לעשות שימוש בטאלנטים שלו (שחקנים, מגישים, מנחים), אך לא באמצעי הפקה.