עדי קייזמן: "אם ההסדר לא מאושר אז לאחר התשלום הקרוב, בהנחת עבודה שלא נממש נכסים, החברה נכנסת לשיתוק"

באסיפת מחזיקי אג"ח ב' שהתקיימה היום במשרדי חברת אסים ברמת גן ; בתחילת החודש הגישה חברת אסים הצעה להסדר חוב לאג"ח א' והשבוע הסכים קייזמן להיענות לבקשת המוסדיים ולהוסיף מספר הטבות להסכם המקורי

"מסבב מפגשים שעשינו עם המוסדיים לא ניתן להגיע ל-30 הסדרים שונים. הגענו למסקנה שנכון לשפר את ההצעה הראשונה ולהעניק 5% נוספים ממניות החברה כאופציות. הנחת העבודה שאם ההסדר לא יאושר החברה תיאלץ לממש נכסים במחירים נמוכים משמעותית ממחירי השוק כדי לעמוד ביכולת הפרעון שלה וזה היה השיקול המרכזי להגיע להסדר. בהנחת עבודה שלא נממש נכסים ב-2010, החברה עלולה להיכנס לשיתוק". כך אמר היום עדי קייזמן למחזיקי אג"ח ב' באסיפה שהתקיימה היום של חברת אסים השקעות מקבוצת איי.די. או שבשליטתו של קייזמן. האג"ח להמרה בהיקף של 33 מיליון שקל.

בתחילת החודש הגישה חברת אסים הצעה להסדר חוב לאג"ח א' והשבוע הסכים קייזמן להיענות לבקשת המוסדיים ולהוסיף מספר הטבות להסכם המקורי. בנוסף ל-10% ממניות החברה, שכבר הוצעו למשקיעים ללא תמורה, בהצעה המשופרת יש הטבות נוספות. הראשונה היא הקצאת כתבי אופציות למחזיקי אג"ח א' בשיעור של 5% מהון המניות של החברה, לתקופת מימוש של ארבע שנים. מחיר המימוש המוצע משקף לחברה שווי שוק של 40 מיליון שקל.

מחזיקי האג"ח מתבקשים להסכים לדחיית תשלומי הקרן שהחברה אמורה לשלם במאי 2009 ומאי 2010, לחמישה תשלומים שנתיים שווים (במקום ה-7 המקוריים) עד מאי 2015. כמו כן, יינתן להם פיצוי בשיעור הריבית - 9% עד 10% במקום 7.5% היום, כשבנוסף התחייבה החברה שלא לשעבד נכסים נוספים לצורך פעילות חדשה, ולהגביל חלוקת דיבידנדים.

חברת הנדל"ן, הפעילה בתחום הנדל"ן ברומניה ובבולגריה, סיימה את 2008 בהפסד של 14.2 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 28 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות עומד על כ-120 מיליון שקל, מרביתו למחזיקי האג"ח ולא לבנקים. אם החברה תממש נכסים במהלך הדרך היא עשויה להקדים תשלומים.

האסיפה נתכנסה לבקשת מחזיקי אג"ח ב' ולאור ההצעה למחזיקי אג"ח א'.

עו"ד אמיר ברטוב, נציג החברה: "לחברה יש מעל 20 מיליון שקל במזומן והיא יכולה לעמוד בהתחייבויות בטווח הנראה לעיין בשנתיים הקרובות, אך היא פעילה במדינות הנמצאות בחזית המשבר והשוק בקפאון או שנעשות עסקאות במחירים נמוכים משווים האמיתי. המטרה לאפשר לחברה לעבור את השנים הקרובות ללא צורך למכור נכסים ואף לאפשר השבחת חלק מהנכסים. ההסדר של אג"ח א' דווקא מטיב עם אג"ח ב'.

גיורא לופטיג, הנאמן: "אני רואה באור חיובי את העובדה שהחברה מציעה הסדר כדי לא להקלע לרגע האחרון שאין כסף ויש לחץ ולא מגיעים לתוצאות אופטימליות".