התכווצות כלכלית: התמ"ג בארה"ב צנח ברבעון הראשון של 2009 ב-6.1% לעומת צפי כי ירד ב-4.7%

ברבעון הקודם נרשמה ירידה חדה אף יותר בשיעור הצמיחה במשק האמריקני כאשר התמ"ג ירד אז ב-6.3% ; בשני הרבעונים האחרונים חלה התכווצות בפעילות הכלכלית כמוה לא נראתה בארה"ב יותר מ-60 שנה

התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) בארה"ב צנח ברבעון הראשון של שנת 2009 ב-6.1% לעומת צפי כי ירד ב-4.7%. ההתכווצות החדה הוספת שנרשמה ברבעון שהסתיים בפעילות הכלכלית בארה"ב נבעה מהירידה החדה בהשקעות העסקיות שהתכווצו בשיעור שיא. כך על פי נתוני משרד המסחר בארה"ב.

ברבעון הקודם נרשמה ירידה חדה אף יותר בשיעור הצמיחה במשק האמריקני כאשר התמ"ג ירד אז ב-6.3%.

הירידות החדות בשיעור התוצר השניתי בשני הרבעונים האחרונים הינם החדים ביותר והגרועים ביותר שנרשמה מזה יותר מ-60 שנה.

למרות הנתון הרבעוני החלש - ממשיכים החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט לאותת על עליות של 0.75% ויותר בתחילת המסחר.

כאמור הסיפור המשמעותי של הרבעון הראשון של 2009 היה הירידה החדה של השקעות הסקטור העסקי שנפלו בשיעור חד של 37.9%, כאשר חברות עצרו את השקעותיהן, פיטרו עובדים וצמצמו מלאים על מנת להקטין את הייצור וזאת בכדי להתאים עצמן לירידה בביקושים למוצריהן בארה"ב ובשווקים ברחבי העולם. שיעור הייצוא נפל ב-30% בעוד ששיעור הייבוא צלל ב-34.1% ברבעון הראשון.

בנוסף פורסם נתון הצריכה הפרטית שעלה ב-2.2% לעומת צפי כי יעלה ב-0.9%, זאת לעומת עלייה חדה של 4.3% שנרשמה ברבעון הקודם.

נתון ה-PCE המהווה את הפער בין הצריכה הפרטית להכנסה הפרטית עלה ברבעון הראשון ב-1.5% לעומת צפי לעלייה של 1.3%, כאשר ברבעון הקודם עלה נתון זה ב-0.9%. נתון נוסף שפורסם הוא מדד המחירים של התמ"ג שטיפס ב-2.9% לעומת צפי כי יעלה ב-1.8% וזאת כאשר ברבעון הרביעי של 2008 עמד המדד על רמה של 0.5%.