שילם בכסאו: בעלי המניות של בנק אוף אמריקה החליטו להדיח את המנכ"ל לואיס מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון

(עדכון) לאחר אסיפת בעלי מניות סוערת, הוחלט לבחור מחדש את כל שאר 18 חברי הדירקטוריון ; לואיס התגונן: "קאנטריווייד ומריל לינץ' הן שתי סיבות מרכזיות לכך שהבנק הוא הרווחי ביותר בארה"ב עד כה השנה"

הלילה (ד') נערכה אסיפת בעלי המניות של הבנק הגדול בארה"ב, בנק אוף אמריקה . במהלך האסיפה הסוערת בה נכחו מעל ל-2,000 נציגים ועוד רבים אחרים הפגינו בחוץ, לפיטוריו של מנכ"ל ויו"ר הבנק, קן לואיס.

בסיום אסיפת בעלי המניות, שתוצאותיה פורסמו כשעתיים לאחר סיום המסחר בוול סטריט, החליטו בעלי המניות להדיח את לואיס מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון ולמנות במקומו מחליף. הדירקטור וולטר מאסי נבחר לראשות המועצה ויחליף את לואיס. כל שאר 18 חברי הדירקטוריון נבחרו מחדש.

לאסיפה שהתקיימה בשרלוט, צפון קרוליינה הגיעו בעלי מניות זועמים רבים ושלטי מחאה רבים הונפו בה שקראו לפיטוריו של לואיס. כאמור, נדחתה ההצעה להדיח את כל חברי הדירקטוריון. עם זאת, הקהל הכיל גם רבים מתומכיו של לואיס המשמש בתפקידיו בבנק מאז שנת 2001, והוא זכה למחיאות כפיים רמות בעת נאומו.

בנאומו יצא לואיס להגנת רכישותיהן של מריל לינץ' וקאנטריווייד. "קאנטריווייד ומריל לינץ' הן שתי סיבות מרכזיות לכך שהבנק הוא הרווחי ביותר בארה"ב עד כה השנה", אמר והוסיף: "כיום, אני יכול לומר ללא סייג שרכישות אלה לא היו שגויות וכי אין להצטער עליהן. למעשה, ככל שהזמן עובר, נראות שתי העסקות כהצלחות שאנו צריכים לחגוג".

מספר קבוצות של בעלי מניות ובהן קבוצת ההשקעות Change to win ו-Risk Matrics הקימו לובי שמטרתו להצביע נגד לואיס. לואיס הואשם בנפילה החדה שחלה בערכן של מניות הבנק, ולאחרונה ברכישה האמביציוזיות של מלוות המשכנתאות, קאנטריווייד ושל בית ההשקעות מריל לינץ', שלרכישתו נכנע, לדיברי המתנגדים, לואיס בלחץ הממשל.

הקרדיט של דירקטוריון בנק "כבר נפגע כתוצאה מאופן התנהלותו והכישלון שלו בעניין העיקולים שהיוו את הזרז לפנייה להליכים חוקיים מצד בעלי המניות, לחקירה של התובע הכללי של ניו יורק, וחקירה מתמשכת של הקונגרס ורשות ני"ע" אמרה קבוצת Change to win במכתב שפרסמה השבוע.

נזכיר כי בחודש האחרון פרצה שערוריית הבונוסים המוגדלים בהיקף של מיליוני דולרים שחולקו לבכירי מריל לינץ' הכושלת, עם רכישתה על ידי בנק אוף אמריקה. עד כה קיבל בנק אוף אמריקה סיוע בסך 45 מיליארד דולר מהממשל האמריקני בתמורה למניות בכורה.