מכינה את הקרקע: רשת האופנה H&M הוציאה למכרז את תקציב המדיה שלה

בסיבוב הראשון של המכרז השתתפו רוב חברות המדיה הגדולות - זניט מדיה, יוניון, קראט מדיה וואן ו-TMF ; הרשת השבדית לא תתקשר עם משרד פרסום ישראלי, וכל הקריאייטיב הפרסומי ייובא מחו"ל

רשת האופנה השבדית H&M, שמתכננת לפתוח סניפים בישראל בשנה הבאה, הוציאה את תקציב המדיה שלה למכרז - כך נודע ל"גלובס".

הסיבוב הראשון של המכרז, בו השתתפו כמעט כל חברות המדיה הגדולות, כלל מצגות משרד בלבד. בשלב השני יידרשו החברות להציג תנאים מסחריים ופריסות מדיה.

המצגות המסחריות יערכו בפני נציגי החברה משבדיה, שיגיעו לצורך זה לישראל באמצע החודש. בין החברות להן הוצע להציג מצגות מסחריות נמנות חברות המדיה זניט מדיה, יוניון, קראט מדיה וואן ו-TMF.

ככל הנראה, עיקר הפעילות הפרסומית של הרשת צפויה לכלול עיתונות, ללא הרבה טלוויזיה - אם בכלל. הרשת לא תתקשר עם משרד פרסום ישראלי, וכל הקריאייטיב הפרסומי "ייובא" מחו"ל.

תגיע לישראל במהלך 2010

רשת H&M נוסדה בשבדיה בשנת 1947 על-ידי ארלינג פרסון, ובשנותיה הראשונות תפקדה כרשת ביגוד לנשים. בשנת 1968 רכשה הרשת את מתחם מוריץ ווידפרוס בסטוקהולם, שהכיל מלאי בגדים לגברים, מה שהוביל את הרשת להתרחב גם לתחום האופנה לגבר.

היום פעילה הרשת ב-34 מדינות באירופה, בארה"ב, בקנדה, באסיה ובאוסטרליה, במסגרת 1,600 בתי-כלבו - אשר 200 מהם נפתחו בשנה וחצי האחרונות.

בתי-הכלבו של הרשת מציעים אופנה לגברים, לנשים ולילדים וכן קוסמטיקה במחירים נוחים. מחזור המכירות השנתי של המותג עמד ב-2007 על 15 מיליארד דולר, ומרבית הבגדים שנמכרים ברשת מיוצרים היום בסין.

חנות ראשונה של המותג הבינלאומי עתידה להיפתח בישראל במהלך 2010. את הזיכיון קיבלה משפחת חורש, המחזיקה בזיכיון לשיווק טויוטה ישראל. המשפחה הקימה לצורך החזקת הזיכיון את חברת מאץ' ריטייל, שאמורה לנהל את הדברים. במקור תכננה H&M לפתוח עד תחילת 2010 כ-2 או 3 סניפי דגל בקניונים גדולים בארץ, ובהמשך להקים 15 עד 30 סניפים בשאר הקניונים תוך 5 שנים.

כפי שפורסם ב"גלובס", נציגי רשת האופנה השבדית ערכו באחרונה ביקור בקניון ארנה כדי לאשר עקרונית את המיקום לפתיחת סניף במקום. הנציגים השבדים בחנו בנוסף גם מיקומים בדיזנגוף-סנטר, בירושלים, בקניון הזהב, בקניון שבעת הכוכבים, בגן-העיר, בגרנד קניון, ב-G כפר-סבא ובמרכז ביג בנצרת.