האופטימיות בשווקים העלתה את מחיר הנפט לשיא של 5 חודשים: טיפס ב-2.3% ל-54.5 דולר לחבית

האופטימיות הגיעה גם מפרסומים בסין כי לראשונה מזה 9 חודשים נרשמה באפריל עלייה בפעילות הייצרנית ; מאז החורף אז צלל הנפט לשפל של חמש שנים חלה התאוששות ממשית של כ-70% במחירו

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה ביוני טיפס הערב (ב') ב-2.3% , שהם 1.27 דולר, וננעל בבורסת הסחורות בניו יורק ברמה של 54.74 דולר לחבית. הרמה הנוכחית היא הגבוהה ביותר שרשם הנפט מזה יותר מ-5 חודשים, זאת על רקע האופטימיות הגלובלית שבאה לידי ביטוי בשווקי המניות בעולם על רקע הציפיה כי המיתון העולמי מאט, ויביא לעלייה בביקושים הגלובליים לאנרגיה.

האופטימיות הגיעה גם מפרסומים בסין כי לראשונה מזה 9 חודשים נרשמה באפריל עלייה בפעילות הייצרנית, כאשר הסקטור הייצרני במדינות אלו נחשב למנוע מרכזי מבחינת הביקוש העולמי לנפט.

מאז ימי החורף בו צלל מחיר הנפט לשפל של חמש שנים, ונסחר רק מעט ל-30 דולר לחבית, חלה התאוששות ממשית של כ-70% במחירו של הנפט, לאחר שארגון אופ"ק חתך את תפוקת הנפט מספר פעמים ברציפות והחלו לצוץ עובדות בשטח להתאוששות כלכלית ברחבי העולם.

העליות במחיר הנפט שאבו את עוצמתן גם מנתוני מאקרו חיוביים שהתפרסמו היום בארה"ב נראה כי השוק מקבל איתותים חיוביים משוק הנדל"ן בארה"ב: מספר הבתים בתהליך מכירה עלה במארס ב-3.2% לעומת צפי לקיפאון, והוצאות הבנייה הפתיעו לטובה את התחזיות המוקדמות בשוק, ועלו במארס ב-0.3%, לעומת הצפי כי יירשמו ירידה של 1.6%. בנוסף השפיע נתון ביטחון הצרכנים שפורסם ביום ו' בארה"ב שהצביע על שיפור.

מאמציו של אופ"ק לתמוך במחיר הנפט קוזזו בחלקם בשל השפעתם של המלאים האדירים של נפט שמצטברים בארה"ב, ביבשה ובים, וזאת כאשר הסוחרים מנצלים את השוק הדובי לשם איסוף מלאים במחירים נמוכים.