המסחר במזרח ננעל בעליות שערים: ניו-זילנד עלתה ב-1.9%, הריבית באוסטרליה נותרה על 3%

השווקים היו סגורים ביפן, בדרום קוריאה ובתאילנד ; BHP ביליטון התחזקה ב-2% ; קת'י נדל"ן טיפסה ב-7% בבורסה בטייפי ; פישר ופייקל זינקה ב-10% בניו-זילנד ; אישורי הבניה גדלו ב-3.5% באוסטרליה - מעל הציפיות

גם היום (ג') לא התקיים מסחר בשוקי-ההון של יפן, והפעם בשל יום הילד. בהונג-קונג המסחר עבר לעליות שערים, כך שהמגמה השלטת ננעלה בירוק. המסחר התאפיין במחזורים נמוכים, כשמלבד יפן סגורים גם השווקים בדרום קוריאה ובתאילנד.

בשאר השווקים במזרח ניכרה מגמה חיובית. השווקים עלו בתגובה לנתוני מכירות בתים טובים מהצפוי בארה"ב - במיוחד מניות המוגדרות כמחזוריות ומניותיהן של חברות כריית פחם, שהגיבו לסימנים של התייצבות כלכלית עולמית. כך למשל, ציין הבוקר אמיר כהנוביץ, כלכלן מאקרו בבית ההשקעות כלל פיננסים, כי מחירי הסחורות עולים על רקע האופטימיות להתאוששות עולמית; מפברואר עלו מחירי הסחורות בכ-16% וב-5 ימים האחרונים בלבד ב-7.5%.

המשקיעים הגיבו, בחלקם, כאמור, לנתונים מארה"ב שהביאו את וול סטריט לעליות חדות אמש. "האמון חוזר עם האמונה המתגברת שהרע כבר מאחורינו", אמר ג'יימי ספיטרי, סחרן ראשי בשואו סטוקברוקינג בסידני לסוכנות הידיעות "בלומברג". "ועדיין ארוכה הדרך לשיקום", הסתייג.

באוסטרליה נרשמו עליות שערים לאחר שהתפרסמה הודעת הריבית של הבנק המרכזי, אשר הותירה הריבית על כנה. לאחר הראלי אתמול (ב'), חזר מדד הייחוס של הבורסה בסידני לרמתו הגבוהה ביותר מזה חצי שנה, ובאופן דומה, הבורסה בוולינגטון, ניו-זילנד, נסחרה ברמות אותן לא ראתה מאז ה-11 בנובמבר. תוכניות הסיוע הכלכליות משפיעות לטובה גם על טיוואן, שהמשיכה ליהנות ממומנטום חיובי לאור התוכניות של סין להשקיע בפיתוח האיזור הכלכלי שברצועת החוף לידה.

המדד המשולב של בורסת שנחאי ; מדד ההנג-סנג בהונג-קונג ; מדד S&P 200 בבורסה בסידני ; מדד ניו-זילנד 50 של הבורסה בוולינגטון

זירת המאקרו

ב-02:30 לפנות בוקר, שעון ישראל, קבוצת התעשייה האוסטרלית (AiG) פרסמה את מדד תפקוד מגזר השירותים לחודש אפריל, אשר עלה ל-39.8 נקודות. במארס עמד המדד על 35.6 נקודות.

כשעתיים אחר כך, המכון האוסטרלי לסטטיסטיקה פרסם כי אישורי בניה לחודש מארס עלו ב-3.5% על רקע מענקי הממשלה למגזר - לעומת פברואר, אז גדל מספרם ב-7.8%. האנליסטים כי הגידול באפריל יסתכם ב-2.8%, או ירידה של 18.9% במונחים שנתיים, לעומת נסיגה שנתית של 25.5% נכון לפברואר. נכון לאפריל, הקצב השנתי ירד ב-16.5%.

קבוצת הבנקים של אוסטרליה וניו-זילנד (ANZ) דיווחה ב-06:00 כי מדד מחירי הסחורות בניו-זילנד עלה ב-2.5% באפריל, לאחר עליה של 1% במארס.

ב-07:30 פירסם הבנק המרכזי של אוסטרליה את החלטת הריבית שלו. הריבית למאי נותרה, כצפוי, ללא שינוי - כלומר, על 3% במונחים שנתיים.

מניות בכותרות

חברת האחזקות של כלי פישר ופייקל (סימול: FDA.NZ בבורסה בוולינגטון), שרבע ממכירותיה מגיעות מאמריקה הצפונית, טיפסה בניו-זילנד.

מניית הון היי תעשיות מדויקות (סימול: 2317:TT בבורסה בטייפיי), קבלנית האלקטרוניקה הגדול בעולם, הגיבה להעלאת מחיר היעד על-ידי בנק ההשקעות JP מורגן-צ'ייס.

BHP ביליטון , חברת הכרייה הגדולה בעולם, התחזקה על רקע התחזקות תואמת במחירי הנחושת והנפט, אמש בבורסת הסחורות בניו-יורק.

פרגלורי פיתוח קרקעות (סימול: 5522.TW בבורסה בטייפיי) וק'תי פיתוח נדל"ן (סימול: 2501.TW), שתיים מחברות הבנייה הגדולות טיוואן, נסחרו על רקע ההערכה כי סין תתיר למשקיעים סיניים לרכוש נדל"ן בטיוואן.

מניית תאגיד ונצ'ור (סימול: VMS:SP בסינגפור) מתחזקת בסינגפור בעוד ב-BNP פאריבה המליצו למשקיעים לרכוש את המניה.