אופיר אקוניס: ועדת הכלכלה לא תהיה חותמת גומי של הממשלה

הכנסת אישרה את חברי הוועדות: אקוניס (ליכוד) מונה ליו"ר ועדת הכלכלה; חיים אורון ישאר חבר בוועדת הכספים על חשבון קדימה; בראש ועדת החוץ והביטחון יעמוד ח"כ צחי הנגבי

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) מונה היום (ג') ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. אקוניס, ששימש בשנים האחרונות יועצו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונמנה עם מקורביו, אמר כי "זה נכון שאני חבר בקואליציה, ושיש רוב לחברי הקואליציה בוועדה, אבל הוועדה לא תהיה חותמת גומי של הממשלה. אני מאמין בהידברות ובשמיעת כל הצדדים בכל נושא ובכל דבר ועניין".

יו"ר הוועדה החדש הדגיש כי הוועדה תתמקד בדיוניה "בנושאים המניעים את גלגלי המשק" ובהם בנייה, תשתיות, מסחר, תקשורת, תיירות, המשבר במשק המים, בטיחות בדרכים ותחבורה והוסיף כי הוא מאמין בכלכלה חופשית עם רגישות חברתית.

"ועדת הכלכלה מקבלת משמעות מיוחדת בשעה שבה העולם נמצא בתקופה של משבר וחוסר ועדות שכמותו לא ידענו עשרות בשנים. אלה תחומי פעולה שמסייעים למנוע פיטורים במשק- וזו משימתנו", אמר אקוניס.

הכנסת אישרה היום באופן רשמי את מינויים של ראשי ועדות נוספים: בראש ועדת החוץ והביטחון יעמוד ח"כ צחי הנגבי (קדימה), בתפקיד יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תחזיק ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), לתפקיד יו"ר ועדת הכנסת מונה ח"כ יריב לוין (ליכוד) ויו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט יהיה ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי).

עוד הוחלט כי בראשות ועדת המדע והטכנולוגיה יעמוד ח"כ מאיר שטרית (קדימה), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה יהיה ח"כ יואל חסון (קדימה), בראשות ועדת העבודה והרווחה יעמוד ח"כ חיים כץ (ליכוד), בתפקיד יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט יחזיק ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), בראשות ועדת הפנים והגנת הסביבה תחזיק ש"ס, כשיו"ר הוועדה הראשון מטעמה יהיה ח"כ דוד אזולאי ובהמשך יקיימו חברי הסיעה רוטציה ביניהם. בנוסף, יו"ר ועדת הסמים יהיה ח"כ מוחמד ברכה, ח"כ דני דנון (ליכוד) יכהן כיו"ר הוועדה לזכויות הילד ובראש הוועדה לבחינת זכויות העובדים הזרים יעמוד ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ.

בראשות ועדת הכספים, כפי שהוחלט לפני כמה שבועות, יעמוד ח"כ משה גפני (יהדות התורה). אמש אישרה הכנסת את הרכב הוועדה, שתמנה 17 חברים. חברי הוועדה מטעם הליכוד יהיו ציון פניאן, חיים כץ, מירי רגב ואורי אורבך (הבית היהודי), מטעם ישראל ביתנו יהיו חברים בוועדה פאינה קירשנבאום ואלכס מילר ואת העבודה ייצגו חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ודניאל בן סימון. חברי סיעת ש"ס בוועדה יהיו אמנון כהן ויצחק וקנין, נציג רע"מ-תע"ל יהיה אחמד טיבי ואת האיחוד הלאומי ייצג אורי אריאל.

את קדימה ייצגו בוועדה חברי הכנסת יעקב אדרי, שי חרמש, זאב ביילסקי, רונית תירוש וח"כ חיים (גו'מס) אורון שמכהן אמנם כחבר כנסת מטעם מרצ אך קיבל את מקומה של קדימה בוועדה. אורון לא היה אמור לשמש חבר בוועדה שכן על פי מפתח החלוקה לוועדות בכנסת, סיעתו מרצ היא קטנה מדי (שלושה חברים בלבד) ואינה זכאית לכיסא בוועדה, אולם מאחר שאורון נחשב לאחד מחברי ועדת הכספים המובילים לאורך השנים, החליטו בקדימה להעניק לו את מקומו על חשבון חבר כנסת מטעמם.

על פי ההחלטה, חברי סיעת קדימה בוועדה, יפנו את מקומם - כל ח"כ במושב אחר של הכנסת - עבור אורון ויהפכו בתקופה זו לממלאי מקום בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והביטחון. אורון צפוי להצביע בוועדה על פי ראות עיניו ולא על פי המשמעת הקואליציונית של קדימה אך הצדדים יוצאים מנקודת הנחה שכאופוזיציה, עמדות קדימה ומרצ יהיו דומות.