המבקר: עובדת בנציבות שירות המדינה מצויה בקשר ישיר עם רשות המסים - שם מועסק בעלה בתפקיד בכיר

למרות ששמה לא צויין בדו"ח, ל"גלובס" נודע כי מדובר בכוכבה יהודה, מרכזת ועדות מכרזים בנציבות שרות המדינה, ובבעלה, יוסי יהודה, סמנכ"ל למינהל ברשות המסים ; לכל ידיעות דו"ח המבקר

עובדת באגף בחינות ומכרזים בנציבות שרות המדינה מצויה בקשר ישיר עם משרד ממשלתי, שבו מועסק בעלה בתפקיד בכיר בנושא כוח אדם. כך עולה מדו"ח מעקב של מבקר המדינה אחר ממצאי ביקורת הנוגעים לניגודי עניינים בשל קרבת משפחה בנציבות שירות המדינה.

למרות שלא צוין שמה בדו"ח, ל"גלובס" נודע כי מדובר בכוכבה יהודה, מרכזת ועדות מכרזים בנציבות שרות המדינה, ובבעלה, יוסי יהודה, סמנכ"ל למינהל ברשות המסים. על פי ממצאי המבקר, יהודה מצויה בקשר ישיר עם רשות המסים בנושאי מכרזים. באחד המכרזים של רשות המסים אף הציעה יהודה את שמות חברי הוועדה ונכחה באחד המכרזים כמרכזת ועדת המכרזים. נציבות שרות המדינה השיבה למבקר כי עדיף אלמלא היתה יהודה מטפלת בנושאים הנוגעים לרשות המסים.

המבקר מציין כי למרות שהתריע בדו"ח מ-2007 בנושא ניגודי עניינים על הצורך בהסדרי ניגוד עניינים על רקע קרבת משפחה בין עובדים במשרד ממשלתי אחד למשרד ממשלתי אחר, תוך דגש על יחידות העוסקת בתפקידי פיקוח ובקרה כדוגמת נציבות שירות המדינה, עדיין לא תוקן הליקוי.

בדו"ח הקודם קבע המבקר כי עלול להתעורר ניגוד עניינים עקב כך שעובד במשרד ממשלתי מוסמך מתוקף תפקידו לפקח ולבצע בקרה על קרוב משפחתו המועסק במשרד ממשלתי אחר. ניגוד עניינים אחר יכול לעלות עקב כך שעובד במשרד ממשלתי מעורב מתוקף סמכותו בקביעת תנאי השירות של קרוב משפחתו שמועסק במשרד אחר.

המבקר מצא כי כי לעובדי נציבות מסויימים, ובהם עובדים בכירים היכולים להשפיע על תנאי הקידום והשירות של עובדים, יש קרובי משפחה במשרדי ממשלה. לכן, הוצע כי מועסקים במשרות מסוימות בנציבות יידרשו להצהיר על קרבת משפחה בשירות המדינה.

המבקר מצא כי למרות הביקורת הקודמת, הנציבות לא החילה חובת הצהרה ודיווח בנושא קרבת משפחה על בעלי תפקידים בגופי מטה ופיקוח כמו נציבות שירות המדינה, או על עובדים שבאפשרותם להשפיע על עניינם של עובדים במשרדים אחרים, שבהם מועסקים קרובי משפחתם. נוסף על כך לא קבעה הנציבות הסדרים למניעת ניגוד עניינים בשל קרבת משפחה בין עובדים במשרד ממשלתי אחד לעובדים במשרד ממשלתי אחר.