ד"ר יוסי ענבר מונה למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה

ענבר עובד במשרד להגנת הסביבה משנת 1991, ושימש בעבר בשורת תפקידים: ממונה על נושא המחזור, ראש אגף פסולת מוצקה, סמנכ"ל בכיר לתשתיות, סמנכ"ל בכיר לתעשיות ומשנה למנכ"ל

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

ד"ר יוסי ענבר (53) מונה למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה. ד"ר ענבר שימש עד כה כמשנה למנכ"ל, ויחליף בתפקידו את המנכ"ל היוצא, אלוף במיל' שי אביטל.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי ענבר הוא מומחה בעל שם עולמי בנושאי איכות הסביבה, ועוסק בתחום יותר מ-28 שנים. הוא בעל תוארי בוגר, מוסמך וד"ר בהצטיינות יתרה מטעם המחלקה לקרקע ומים, שבפקולטה לחקלאות ברחובות - האוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת מחקריו עסק בפיתוח פתרונות לפסולות חקלאיות והפיכתן ממטרד למשאב.

ד"ר ענבר עובד במשרד להגנת הסביבה משנת 1991, ושימש בעבר בשורה של תפקידים, ביניהם: ממונה על נושא המחזור, ראש אגף פסולת מוצקה, סמנכ"ל בכיר לתשתיות, סמנכ"ל בכיר לתעשיות ומשנה למנכ"ל.

במסגרת תפקידיו עסק במרבית הנושאים המקצועיים שהיו על סדר יומו של המשרד, לרבות פסולת מוצקה, מים, נחלים, חומרים מסוכנים, איכות אוויר, סביבה חקלאית, אזבסט, שפכים, תעשייה וקרקעות מזוהמות.

ד"ר ענבר, יליד תל אביב, רס"ן במיל', נשוי ואב לשני בנים (קצינים בצה"ל).

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הודה למנכ"ל היוצא, אלוף במיל' שי אביטל, על שירותו המסור בשלוש השנים האחרונות, והדגיש כי מדינת ישראל ניצבת כיום בפתחה של תקופה רבת אתגרים מבחינה סביבתית, בה עליה לצמצם פערים בתחום הדרישות והתקינה העולמית.

מינויו של ד"ר ענבר כפוף לאישור הוועדה למינוי בכירים שבראשות נציב שירות המדינה, שלאחריה יובא לאישור הממשלה.