דלק נדל"ן תבצע הנפקת זכויות בהיקף של 120 מ' ש'; תשובה יזרים לפחות 50 מ' ש'

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל החברה: "היה לי מאוד חשוב שיצחק תשובה ישתתף במהלך. זו הבעת אמון"

"זה מהלך פסיכולוגי והיה לי מאוד חשוב שיצחק תשובה ישתתף בו. זו הבעת אמון של בעל השליטה ובעלי מניות נוספים בחברה", כך אומר היום איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדלן , על רקע הנפקת הזכויות עליה הודיעה היום החברה.

הנפקת ההון המתוכננת, בהיקף של 120 מיליון שקל, תשפר את האיתנות הפיננסית של דלק נדל"ן, ותגדיל את הנזילות שלה ואת הונה העצמי.

יצחק תשובה, המחזיק ב-50.7% ממניות החברה, התחייב להזרים לפחות 50 מיליון שקל בהנפקה. רק בתחילת השבוע הושלמה חלוקת מניות דלק נדל"ן לבעלי מניות קבוצת דלק כדיבידנד בעין, והגדלת ההון העצמי ושיעור אחזקות הציבור בחברה, תגדיל את סיכוייה של דלק נדל"ן לחזור להיסחר במדד ת"א 100. מניית דלק נדל"ן עלתה היום בכ-5% ומתחילת השנה זינקה בכ-66%.

"אנו מאמינים בחברה ובפוטנציאל הגלום בה וביכולתה לצאת מהמשבר", אמר עוד רוז'נסקי. "במהלך השנה האחרונה היו מספר מהלכים שפגעו בחברה באופן פרטני וגם באופן כללי, וזה לא סוד שחלוקת הדיבידנד בעין של מניות דלק נדל"ן לבעלי מניות קבוצת דלק, והביטוי התקשורתי לכך, יצרו מצב בשוק שהפך את החברה לחבולה. כולי תקווה שהנפקת הזכויות היא שינוי מגמה שיהפוך את החברה לחזקה בקבוצת תשובה", הוסיף.

הנחה של 20% על מחיר המניה

במסגרת הנפקת הזכויות יוצעו כ-58 אלף מניות כך שבגין כל 20 מניות מוחזקות, ניתן יהיה לרכוש 9 מניות חדשות, וזאת לפי מחיר של 2.07 שקל למניה. נכון לפתיחת המסחר הבוקר, מדובר בהנחה של 20% על מחיר המניה בבורסה. היום הקובע לצורך השתתפות בהנפקת הזכויות נקבע ליום שלישי הבא.

הזרמת ההון לחברה מצטרפת גם לסדרת המימושים שביצעה החברה מאז חודש ספטמבר בהיקף של 800 מיליון שקל, וכן לחלוקת דיבידנד של 18.5 מיליון ליש"ט על ידי החברה הנכדה, DGRE, עליה דווח בחודש שעבר.

אתמול נכשלה הצעת הרכש לרכישת מניות הציבור ב-DGRE תמורת 0.5 ליש"ט למניה, ודלק נדל"ן מתכוונת למחוק את החברה מהמסחר ב-AIM באמצעות הצבעה בה נדרש רוב של 75%. מנייתDGRE צנחה היום ב-14% למחיר של 41 פני בלבד. המניה הונפקה באפריל 2007 לפי 2 ליש"ט למניה ומרבית המשקיעים בה הפסידו, אך יש לציין כי החברה חילקה מאז דיבידנדים בהיקף של כ-60 מיליון ליש"ט.

בישראל מצבם של ניירות הערך של החברה השתפר מאוד מתחילת השנה, על רקע התוכנית האסטרטגית למימוש נכסים. דלק נדל"ן כבר החזירה מתחילת השנה חובות בהיקף של כ-790 מיליון שקל, ונותר לה לשלם עוד כ-250 מיליון שקל עד סוף 2009.

מועמד אחד לרכישת רודשף

בתוך כך, פרסמה היום החברה דו"ח מקורות ושימושים מעודכן כולל, כשבצד המקורות התווספה מכירת רודשף תמורת 640 מיליון שקל ב-2010, ובצד השימושים התווספו 309 מיליון שקל - הלוואות בעלים אותה צריכה החברה להחזיר לקבוצת דלק.

בכל הנוגע לרשת רודשף, כעת נותר רק מועמד רציני אחד המעוניין לרכוש את רשת תחנות הדלק וחנויות הנוחות תמורת 155 מיליון ליש"ט. לרשת יש חוב של 150 מיליון ליש"ט לדלק נדל"ן, וחוב של 200 מיליון שקל ערך נקוב למחזיקי אג"ח.