הסכסוך במתחם בבלי עולה מדרגה: בקשה לצו עיקול על נכסי דנקנר השקעות

התביעה הוגשה בגין טענות להפרת הסכם על שכר-הטרחה בגין השבחת פרויקט היוקרה בבלי-דקל, המצוי מול פרויקט היוקרה YOO בצפון תל-אביב

חברת לינב הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לקבלת צו עיקול זמני על נכסי דנקנר השקעות, חברה בת של דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה. הבקשה הוגשה על-ידי חברת לינב שבשליטת ליאור דושניצקי, באמצעות עוה"ד אהוד פורת ורוית פרינץ ממשרד אהוד פורת ושות', במסגרת תביעה בסך 11 מיליון שהגישה לינב כנגד דנקנר השקעות ואמת"ש.

התביעה הוגשה בגין טענות להפרת הסכם על שכר-הטרחה בגין השבחת פרויקט היוקרה בבלי-דקל, המצוי מול פרויקט היוקרה YOO בצפון תל-אביב.

דושניצקי הגיש את התביעה לפני כשנתיים בגין שכר-הטרחה המגיע לו לטענתו לאחר שהנתבעות פנו ללינב, בבקשה שתפעל עבורן להשבחת הקרקע, אשר לפי התביעה סובלת כבר 60 שנה מפלישות של דיירים לא חוקיים שבגללם החברה לא יכלה לבנות על הקרקע.

לינב טענה כי היא שהביאה למימוש הפוטנציאל של הקרקע היקרה בזכות תכנית בניין הערים המורכבת שקידמה, חרף התנגדויות נמרצות מצד תושבי בבלי. דושניצקי טוען כי לינב היתה צריכה לקבל בונוס של 9,000 שקל לכל יחידת דיור שנוספה לפרויקט.

בינואר 2006 אושרה סופית התב"ע המאפשרת הקמת 1,150 דירות ב-7 מגדלי מגורים בגובה של עד 42 קומות. בתגובה לתביעה הגישה דנקנר השקעות תביעה נגדית בגובה 12 מיליון שקל. באמצע 2008 עבר הסכסוך לגישור אינטנסיבי, שלא צלח.

בבקשת העיקולים הזמניים מציינת לינב את המשבר הכלכלי ואת השפעתו על החברה. לטענת לינב, "מסגרת האשראי של דנקנר נמוכה לאין שעור מסכומי האובליגו הנהוגים לתת לחברה בסדר גודל והיקף כשל דנקנר. בשל כך היא נאלצת לעשות שימוש רב בהון זר כדי לקבל מימון שנמצא מחוץ לאובליגו הבנקאי. כך, הלכה למעשה, דנקנר פועלת מחוץ למסגרת האשראי שהבנק ייעד לה".

שרית סבן-שליט, משנה למנכ"ל דנקנר השקעות, מסרה כי החברה מחזיקה 50% בפרויקט בשותפות עם אמת"ש. "לתביעה של ליאור דושניצקי אין ידיים ורגליים. דושניצקי גרם נזק גדול לפרויקט ולאפשרות מימושו ועד היום מנסה השותפות לתקן ולמזער נזקים. דנקנר השקעות ואמת"ש הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי נגד מר דושניצקי, וכל פעילותו בימים אלה קנטרנית".